سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افزایش بیش از ۲۰ درصدی اجاره بها تخلف است

استاندار یزد گفت: افزایش بیش از ۲۰ درصد اجاره بهای مسکن غیرقانونی است و دستگاه‌های متولی باید با هرگونه تخلف برخورد کنند.

مهران فاطمی استاندار یزد در نشست شورای مسکن استان، مسکن را از مهم‌ترین دغدغه‌های مردم دانست و گفت: با توجه به افزایش قیمت، مسکن و اجاره بها به یکی از دغدغه‌ها و مشکلات مردم تبدیل شده است

او علت افزایش قیمت اجاره بها را ناترازی تولید و عرضه مسکن در سال‌های اخیر دانست و بیان داشت: کارگروه نظارت و شعبه قضایی برای رسیدگی به پرونده متخلفان و همچنین واحد بررسی تخلفات بنگاه‌ها و مشاوران املاک تشکیل شده است و در این حوزه ورود جدی کرده ایم.

استاندار یزد تاکید کرد: همه دستگاه‌ها باید برای مدیریت صحیح بازار مسکن با یکدیگر همگرایی داشته باشند و طبق یک برنامه و روند جامع در کنار هم عمل کنند.

او ادامه داد: سامانه‌ای از سوی وزارت راه و شهرسازی برای تنظیم قولنامه با حذف بنگاه‌های املاکی و بدون پرداخت هزینه‌های املاکی برای موجر و مستأجر راه اندازی شده است.

فاطمی همچنین با اشاره به افزایش مالیات بر خانه‌های خالی گفت: خانه‌های خالی در یزد شناسایی و به اداره مالیات معرفی شوند و تاکنون بیش از ۲۰ هزار خانه خالی شناسایی شده و مشمول مالیات می‌شوند.

او بر پیگیری ساخت مسکن ملی در استان تاکید کرد و افزود: همه دستگاه‌های خدمت رسان باید برای کاهش دغدغه‌ها از همه ظرفیت خود برای تکمیل مسکن ملی استفاده کنند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.