سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اجرای شهرک سازی ویلایی در شهرهای یزد و فارس

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: شهرک سازی در قالب ویلایی در شهرهای فارس و یزد کلید خورد.

آقای ارسلان مالکی گفت: اجرای دو شهرک در حوزه طرح نهضت ملی مسکن شهرهای یزد و فارس آغاز شده است و در جلسه اخیر هم گزارشی از نحوه مکان‌یابی، تامین و انتقال خطوط آب و برق به شهرک‌ها، برآورد تضمین متقاضیان، گزارش زمان و هزینه اجرای طرح از طرف مشاوران ارائه شده است.

به گفته سرپرست سازمان ملی زمین و مسکن،  در روند احداث این شهرک‌ها ملاحظات اجتماعی و فرهنگی منطقه در نظر گرفته شده است و همواره سعی شده تا هم مسائل زیست محیطی و هم ملاحظات فرهنگی منطقه در طراحی و اجرای این شهرک‌ها لحاظ شود تا علاوه بر تولید و تامین مسکن در کشور، مشکلات جانبی در زمینه‌های فرهنگی و محیط زیستی مناطق مسکونی اطراف شهر هم برطرف شود.

او می گوید: تمامی این واحدهای به صورت به ویلایی و یک طبقه ساخته شده است چرا که اجرای این طرح در قالب فرهنگ وهنر ایرانی است و سعی شده تمامی فرهنگ و هنر ایرانی اسلامی در این شهرک رعایت شود.

گفتنی است احداث شهرک‌های مسکونی در حریم شهرها از جمله سیاست‌های دولت سیزدهم برای تامین و تولید مسکن در قالب طرح نهضت ملی مسکن است.

شهرهای ایوانکی،  طبس و یزد پیش قدم در اجرای طرح های ویلایی سازی و یک طبقه هستند و اعلام شده در تمامی شهرهای که اراضی در آنها وجود دارد این طرح رعایت شده است.

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.