سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رسیدگی به ۵۰۰ پرونده شکایتی بین مسافران و رانندگان تاکسی

از آبان سال گذشته تا پایان اردیبهشت‌ماه سال جاری حدود ۵۰۰ پرونده شکایتی بین مسافران و رانندگان تاکسی رسیدگی و به مصالحه انجامید و از ارجاع آن به دادسرا جلوگیری شد.

علیرضا تویسرکانی مدیر بازرسی سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران با بیان اینکه در شهر تهران روزانه حداقل ۲میلیون سفر از طریق تاکسی انجام می‌شود و در این تردد‌ها طبیعتاً مشکلاتی هم وجود دارد، گفت: از آنجایی‌که راننده تاکسی مستقیم با مسافر در ارتباط است، مشکلات تاکسیرانی به نسبت سایر ناوگان حمل و نقل عمومی بیشتر است.

تویسرکانی به فرمایش مقام معظم رهبری (مدظله) در خصوص تلاش برای پیشگیری از تخلفات در مبدا و جلوگیری از پرونده‌سازی در دستگاه قضا اشاره کرد و افزود: بنابر این فرمایش سعی کردیم موارد شکایتی در تاکسیرانی را پیش از ایجاد پرونده حل و فصل کنیم. بر همین اساس از آبان سال گذشته تا پایان اردیبهشت‌ماه سال جاری حدود ۵۰۰ پرونده شکایتی بین مسافران و رانندگان تاکسی رسیدگی شده و به مصالحه انجامید و از ارجاع آن به دادسرا جلوگیری شد.

وی با اعلام اینکه بیش از نیمی از مجموع ۷۸هزار تاکسی فعال در شهر تهران عمر بالای ۱۰ سال دارند و اغلب آن‌ها باید نوسازی شود، اظهار کرد: اکثر تاکسیرانان دارای خودروی فرسوده، سرمایه لازم برای نوسازی خودروی خود را ندارند و باید به آن‌ها تسهیلات ارائه شود.

مدیر بازرسی تاکسیرانی تصریح کرد: با پیگیری‌های صورت گرفته و تلاش مدیر عامل تاکسیرانی، معاونت فنی و بهره‌برداری و صندوق کارآفرینی امید، موضوع نوسازی ناوگان تاکسیرانی دنبال شده است و به زودی وام صندوق کارآفرینی در اختیار رانندگان دارای خودروی فرسوده قرار می‌گیرد.

تویسرکانی عنوان کرد: از ابتدای فروردین تاکنون، بیش از ۹۵۰ دستگاه تاکسی برای ورود به ناوگان تاکسیرانی کارسازی شده که ۵۲۳ دستگاه تا ۲۰ خرداد تحویل داده شده و مابقی هم به صورت روزانه و نهایتا تا ۱۵ تیرماه تحویل داده می‌شود؛ تلاش ما بر این است که بتوانیم از ظرفیت خودرو‌های وارداتی مدرن نیز برای نوسازی این ناوگان استفاده کنیم.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.