سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

جشن نکوداشت ثبت ملی قصه گویی در استان بوشهر برگزار شد

هم‌زمان با آئین ثبت ملی قصه‌گویی ایرانی، جشن نکوداشت این رویداد فرهنگی در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بوشهر برگزار شد.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بوشهر روز سه‌شنبه در حاشیه جشن نکوداشت ثبت ملی قصه‌گویی ایرانی اظهار کرد: این جشن به یمن موفقیت کانون پرورش فکری در ثبت ملی قصه‌گویی و پاسداری از میراث ناملموس ایران اسلامی برگزار شده است.

سمیه رسولی با بیان اینکه از نخستین جشنواره قصه‌گویی تاکنون ۲۴ جشنواره در این خصوص برگزار شده است افزود: قصه و قصه‌گویی از دیدگاه تربیتی و هنری بعنوان یک ابزار مهم با هدف اصلاح تربیتی در دست مربی و خانواده تلقی می‌شود.

قصه گویی به عنوان آثار ناملوس فرهنگی ثبت ملی شده است که به همین مناسبت امروز جشنی در کانون های پرورش فکری کودکان و نوجوانان سراسر کشور برگزار شده است.

وی ادامه داد: همچنین قصه موجب ارتقای سطح اطلاعات و آگاهی کودک و گسترش دایره واژگان کودک پس از شنیدن قصه می‌شود.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بوشهر گفت: با شنیدن قصه شناخت و ارتباط کودک از محیط پیرامون خود بیشتر و موجب تجربه احساس‌های مختلف کودک می‌شود.

رسولی بیان کرد: کودک با شنیدن قصه ضمن اینکه صاحب تجربه می‌شود می‌تواند با همنوع خود ارتباط بهتری برقرار کند و افزون براین قصه به کودک در کاربرد صحیح کلمات نیز کمک می‌کند.

وی یادآور شد: هدف از قصه و قصه‌گویی تربیت فرزندانی داناتر و تواناتر است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.