سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اعطای تسهیلات به کارفرمایان در ازای بکارگیری معتادین بهبودیافته

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان جنوبی گفت: هر یک از کارفرمایانی که افراد بهبود یافته را به‌کارگیری کنند تسهیلات ۱۵۰ میلیون تومانی با کارمزد چهار درصد به‌ازای هر یک از افراد به‌کارگیری شده به آن‌ها اعطا می‌شود.

حجت اسلام وحدانی‌نیا معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان جنوبی در اولین جلسه کارگروه پیشگیری و مقابله با سرقت استان، گفت: در دو ماه ابتدای امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته میزان سرقت‌های خرد در استان افزایش یافته و در خرداد ماه شاهد کاهش آن بوده‌ایم.

او افزود: هر یک از کارفرمایانی که افراد بهبود یافته را به‌کارگیری کنند تسهیلات ۱۵۰ میلیون تومانی با کارمزد چهار درصد به‌ازای هر یک از افراد به‌کارگیری شده به آن‌ها اعطا می‌شود.

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان جنوبی با اشاره به اهمیت پیشگیری از وقوع سرقت تصریح کرد: در این راستا سال گذشته طرحی به دستگاه‌های مسئول در این زمینه با هدف رعایت نکات ایمنی برای پیشگیری از سرقت ابلاغ شد که در هر یک از جلسات این کارگروه تعدادی از دستگاه‌ها گزارش اقدامات خود را در این زمینه بیان می‌کنند.

وحدانی‌نیا عنوان کرد: گزارش سرقت‌های زیر ۲۰ میلیون تومان توسط انتظامی استان باید همراه با شکایت بخش خصوصی باشد تا در مراجع قضایی به آن‌ها رسیدگی شود.

او افزود: این گزارش‌ها همچنین باید در بر دارنده گزارش مربوط به مال خر اموال سرقتی باشد.

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان جنوبی عنوان کرد: شهرداری‌ها هم با لحاظ موارد امنیتی پلیس در هنگام صدور پروانه ساخت، باید زمینه اجرای موارد پیش‌بینی شده را برای جلوگیری از سرقت فراهم کنند.

وحدانی‌نیا تاکید کرد: نقش خود کسی که از او سرقت شده هم باید در تاثیر آن در زمان تهیه گزارش سرقت بیان شود.

او گفت: باید در زمان آزادی زندانیان مرتبط با سرقت، این موضوع به گونه‌ای مدیریت شود که امکان رصد و پایش آن‌ها بعد از آزادی توسط انتظامی وجود داشته باشد.

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان جنوبی با اشاره به علل مختلفی که سبب سرقت می‌شود، افزود: از آنجای که خانواده زندانیان قربانی کاری هستند که سرپرست خانواده انجام داده حمایت‌های لازم توسط دستگاه‌های مددکاری از خانواده زندانیان و اقدام برای توانمندسازی آن‌ها با هدف اشتغالزایی برای آن‌ها انجام می‌شود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.