سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشارکت ۷۰ درصدی بانوان در نمایشگاه ملی صنایع دستی اصفهان

۷۰ درصد مشارکت کنندگان حاضر در نمایشگاه ملی صنایع دستی به میزبانی باغ موزه چهلستون اصفهان، بانوان هستند.

این بانوان از ۳۱ استان کشور، هنر‌های سنتی روستا یا شهر خود را  در نمایشگاه ملی صنایع دستی اصفهان به نمایش گذاشته اند و برخی هم در حال تولید زنده صنعت دست خود در نمایشگاه هستند.


بیش از ۵۰ درصد هنر‌های سنتی بانوان شرکت کننده در نمایشگاه، آثار فاخر یا دارای نشان ملی یا استانی صنایع دستی بودند.


بسیاری از بانوان هنرمند حاضر در نمایشگاه کارآفرین بودند و زمینه اشتغال ۵ تا ۱۰۰ نفر را در کارگاه فراهم کرده اند و برخی هم در مدت ۲ تا ۵۵ سال فعالیت، آموزش رایگان برای ۵۰ تا ۱۰۰۰ نفر داشتند و همچنان دارند.


گلیم فرش گل برجسته ایلام، خوس دوزی هرمزگان، ملیله زنجان، نم نم دوزی قزوین، گلیم فرش روستای مهنج شهر قائن استان خراسان جنوبی، سوزن دوزی شهرستان مهدی شهر استان سمنان، زیلوبافی کاشان، گیوه بافی علویجه استان اصفهان، خورجین بافی جرقویه اصفهان، کرباس بافی خورو بیایانک استان اصفهان وبافته‌های داری روستای مهرگرد شهرستان سمیرم استان اصفهان از صنایع دستی بانوان هنرمند عرضه شده در نمایشگاه ملی صنایع دستی است.


مریم جلالی معاون صنایع دستی و هنر‌های سنتی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در حاشیه بازدید از این نمایشگاه گفت: برای شناسه صنایع دستی فاخر و شناسنامه دار شدن این آثار با امضای استادان، در حال رایزنی با مسئولان خانه‌های خلاق هستیم، باید به کمک بخش خصوصی، تصدی گری و تنظیم گری دولت را به تسهیل گری ارتقا دهیم.


نمایشگاه ملی صنایع دستی که از ۲۰ خرداد روز جهانی صنایع دستی گشایش یافته تا ۲۶ خرداد (آخرین روز هفته ملی صنایع دستی) با بلیت رایگان از ساعت ۹ تا ۱۳ و ۱۶ تا ۲۱ دائر است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.