سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قلندری:

تنش آبی در ۲۰۰ شهر و روستای استان فارس محتمل است

قائم مقام شرکت آبفا فارس گفت: پدیده خشکسالی متوالی در سالیان اخیر، مناطق مختلفی از فارس را در آستانه کمبود آب قرار داده و تنش آبی در ۲۰۰ شهر و روستای استان محتمل است.

قلندری قائم مقام شرکت آبفا فارس در سفر به شرق فارس و بررسی وضعیت آب آشامیدنی مردم شهرستان‌های داراب، فسا و زرین دشت و بازدید‌های میدانی از منابع آب موجود و طرح‌های در دست اجرا، اظهار کرد: پدیده خشکسالی متوالی در سالیان اخیر و کمبود آب ناشی از نباریدن به موقع باران، برداشت‌های بی رویه از منابع آب زیرزمینی و مصارف غیر معمول در کاربری‌های مختلف در سطح استان فارس، مناطق مختلفی که از منابع سطحی، سد و چشمه بهره مند می‌شدند را در آستانه تنش و کمبود آب قرار داده است.

او ادامه داد: بر همین اساس تنش آبی در ۲۰۰ شهر و روستای استان محتمل است که با پیگیری‌های مستقیم و مستمر آقای صادق پور مدیر عامل شرکت آبفا فارس اقدامات پیشگیرانه متعددی به منظور کاهش اثرات کم آبی در این مناطق انجام شده یا در حال انجام است.

قائم مقام شرکت آبفا فارس افزود: در همین رابطه کمبود آب پشت سد رودبال شهرستان داراب، تامین آب شهر و برخی روستا‌های ۳ شهرستان داراب، زرین دشت و فسا که بخشی از آب آشامیدنی آن‌ها از این سد تامین می‌شد را با تهدید جدی مواجه کرده است. 

او با بیان اینکه اقدامات گسترده شرکت آبفا فارس برای جلوگیری از بروز تنش آبی در این ۳ شهرستان به سرعت در حال انجام است، اظهار امیدواری کرد: با به ثمر نشستن اقدامات فنی پیشگیرانه، همچنین مدیریت مصرف و صرفه جویی مضاعف در مصرف آب توسط مردم این مناطق، خدمات مطلوب آبرسانی به شهروندان به صورت مستمر ادامه یابد.

برچسب ها: کم آبی ، تنش آبی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.