سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آغاز اجرای طرح بورسیه صنعتی در چهارمحال و بختیاری

سرپرست صنعت معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری از آغاز اجرای طرح بورسیه صنعتی در استان خبر داد.

فضل‌الله رحمتی گفت: در راستای اجرای اقدام ملی سند راهبردی کشور در امور نخبگان و به منظور ساماندهی و گسترش پشتیبانی‌های مستقیم و غیرمستقیم مادی به اجتماع نخبگانی در قالب بورسیه، اجرای آزمایشی طرح توسعه به کارگیری دانشجویان مستعد تحصیلی در واحد‌های اقتصادی در استان آغاز شد.

وی افزود: واحد‌های تولیدی چهارمحال و بختیاری برای بهره‌مندی از مزایای این طرح تا پایان خردادماه فرصت اقدام دارند.


بیشتر بخوانید


رحمتی ادامه داد: هدایت و توانمندسازی، جذب و نگهداشت سرمایه انسانی مستعد برتر و نخبه در واحد‌های اقتصادی، آموزش مهارت‌های لازم با نیاز واحد‌های اقتصادی به استعداد‌های برتر، توانمندی‌های علمی، فنی استعداد‌های برتر از طریق ارتباط مستمر آنان با واحد‌های اقتصادی، استفاده ازظرفیت‌های اجتماع نخبگانی برای ارتقا فعالیت‌های واحد‌های اقتصادی از مهمترین اهداف اجرای این طرح است.

وی اضافه کرد: در صورت مشارکت واحد اقتصادی در طرح هسته‌های مسئله‌محور پژوهشی، فناورانه (طرح شهید احمدی روشن) و موافقت واحد اقتصادی دانشجویان پذیرفته شده می‌توانند از اعتبار مشارکت در طرح به جای اعتبار کارآموزانی فناورانه بهره‌مند شوند.

رحمتی افزود: بر اساس این طرح دارندگان نشان‌های طلا، نقره و برنز کشوری در المپیاد‌های ملی دانش‌آموزی با معرفی باشگاه دانش‌پژوهشان جوان و تأیید بنیاد ملی، دارندگان رتبه‌های یک تا ۲ هزار آزمون‌های سراسری ورود به مقطع پایه دانشگاه، دارندگان رتبه‌های ۱۰ درصد برتر در آزمون‌های سراسری؛ ورود به مقطع پایه دانشگاه در استان‌های کمتر برخوردار، برگزیدگان رویداد‌های مورد تأیید بنیاد ملی، دانشجویان دارای ۹۰ درصد حد نصاب برگزیدگی در طرح توسعه فعالیت‌های علمی و فرهنگی دانشجویان مستعد تحصیلی (طرح شهید وزوایی) در سال تحصیلی ثبت درخواست از جمله افراد مشمول این طرح هستند.

وی اظهار داشت: هر یک از مشمولان پس از انجام مصاحبه ارزیابی علمی و مهارتی پذیرفته شوند از تسهیلات ویژه این شیوه‌نامه بهره‌مند می‌شوند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.