سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ایران، بزرگترین قربانی قاچاق مواد مخدر

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر مازندران گفت: جمهوری اسلامی ایران بزرگترین قربانی قاچاق مواد مخدر است.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان مازندران در نشست بررسی برنامه‌های هفته مبارزه با مواد مخدر و سومین همایش استانی کانون یاریگران زندگی که با حضور حسین کمالی مدیرکل آموزش و پرورش استان برگزار شد، گفت:اعتیاد آسیب اول اجتماعی کشور است و ۳۸۵۰ شهید برای مبارزه با مواد مخدر و جلوگیری از این آسیب تقدیم کردیم و به نوعی می‌توان گفت که جمهوری اسلامی ایران بزرگترین قربانی قاچاق مواد مخدر است.

او افزود: هزینه‌های جانی و مالی برای کاهش اثرات نامطلوب مواد مخدر هم در کشور ما و هم برای مردم منطقه و جهان است، از این رو، ایران اسلامی پرچمدار واقعی مبارزه با مواد مخدر در جهان می‌باشد.

شیرازی گفت: تا زمانی که تقاضا باشد، عرضه هم صورت می‌گیرد و ما با هدف کاهش تقاضا از آموزش و پرورش به‌عنوان دستگاه فرهنگ‌ساز کمک می‌گیریم که در حوزه حضور گسترده خود بتواند آگاهی و حساسیت ایجاد کند تا در نهایت به این هدف بزرگ برسیم که تقاضا را کم کنیم.

او با اشاره به برنامه افتتاح کانون یاریگران زندگی در مرکز استان، افزود: این مرکز اتاق فکر استان برای کاهش آسیب‌های اجتماعی بویژه پیشگیری از اعتیاد در حوزه دانش آموزی می‌باشد.

شیرازی با اشاره به همایش روز جهانی مبارزه با مواد مخدر استان، گفت: تاکید استاندار این است که این همایش که برنامه محوری هفته است شایسته و عالی برگزار شود تا بتواند بیشترین سطح از افکار عمومی را تحت تاثیر قرار دهد.

هفته مبارزه با مواد مخدر از ۳۱ خرداد شروع می‌شود و تا ۵ تیرماه ادامه دارد و سومین همایش استانی کانون یاریگران زندگی در نخستین روز این هفته با حضور استاندار مازندران و با همکاری شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان با هدف افزایش سطح آگاهی و پیشگیری از اعتیاد و رفتار‌های پرخطر برگزار خواهد شد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.