سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

استاندار سیستان و بلوچستان:

اقدامات لازم برای جلوگیری از بروز تنش آبی احتمالی در استان صورت گرفته است

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: علاوه بر پیگیری حقابه هیرمند اقدامات کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدتی برای جلوگیری از بروز تنش آبی احتمالی در استان صورت گرفته است.

  روابط‌عمومی استانداری، محمد کرمی استاندار سیستان و بلوچستان در نشست فرماندهان، مسئولان و هادیان سیاسی نیرو‌های مسلح استان اظهار داشت: علاوه بر پیگیری حقابه اقدامات کوتاه مدت و بلند مدتی برای جلوگیری از بروز تنش آبی در استان صورت گرفته است.

وی تصریح کرد: تا دو ماه آینده آب شهر زاهدان از منطقه سیستان جدا خواهد شد، علاوه بر آن حفر ۷۰ حلقه چاه آب در منطقه شیله، زهک و بندان آغاز شده که در عمق‌های ۷ و ۲۰ متری به آب دسترسی پیدا کرده ایم.
 
وی با اشاره به حجم آب موجود در منطقه تهلاب بیان داشت: طبق مکاتبه‌ای که با معاونت علمی ریاست جمهوری انجام شد، این معاونت به سرعت برای پیگیری کار‌ها در استان حضور یافت و اعتباری بالغ بر ۲۰ میلیارد تومان برای انجام اکتشاف و انتقال آب تهلاب در نظر گرفته شده است.

استاندار سیستان و بلوچستان با اشاره به جلسه اخیر در زمینه انتقال آب دریای عمان بیان داشت: مسئولیت این پروژه عظیم به قرارگاه خاتم الانبیا واگذار شده که با شروع کار چندین کارگاه، تهیه امکانات مورد نیاز و پیگیری کارها به صورت روز شمار و به سرعت در حال پیگیری است.

وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در زمینه توسعه اقتصادی استان افزود: تعامل با کشور‌های همسایه، هند، چین، روسیه، کشور‌های عربی و آفریقایی و نیاز سنجی این کشورها، مطالعه ظرفیت استان در زمینه پاسخگویی به نیاز آن‌ها سبب افزایش تبادلات اقتصادی این استان شده است. 

وی تصریح کرد: اولین محموله به روسیه از بندر چابهار صادر شده و گسترش کریدور شمال به جنوب و افرایش عبور مرور خودرو‌های کشنده و زائران از مرز میرجاوه را شاهد هستیم. 

استاندار سیستان و بلوچستان با اشاره به دیدار اخیر با مقامات پاکستانی تصریح کرد: همچنین توافقی در زمینه تسهیل عبور و مرور اتباع دو کشور صورت گرفت.

 وی به اقدامات انجام شده در حوزه‌های مهم و تاثیر گذار اقتصاد دریا، کشاورزی، دامداری، شیلات، شرکت‌های مشترک فرامرزی، معادن، صنایع تبدیلی معادن و کشاورزی، و شرکت‌ها و تعاونی‌های دانش بنیان اشاره کرد.
 
کرمی با اشاره به صدور ۷۰۰ مجوز مرغداری در استان برای خودکفایی در زمین تولید مرغ گوشتی بیان داشت: برنامه ریزی برای خودکفایی در تولید کالا‌ها و ایجاد صنایع تبدیلی باید جز اولویت‌های عرصه اقتصاد باشد.

وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته توسط قرارگاه غدیر تصریح کرد: ساماندهی فروش سوخت و طرح رزاق در شمال و جنوب استان در حال پیگیری است.

استاندار سیستان و بلوچستان با اشاره به فرهنگ مردم استان و حفظ انسجام خانواده‌ها بیان داشت: پیگیری برای تحویل زمین برای ساخت مسکن، ایجاد شهر‌های گردشگری، گسترش خانه باغ‌ها در شهر‌های کوچک و همچنین ثبت نام در شهر ساحلی تیس توسط مسکن ملی، و ایجاد ۷ شهر ساحلی دیگر اقدامات در حال انجام در زمینه مسکن می‌باشد.

وی بیان داشت: جهاد تبیین یک موضوع بسیار مهمی است، امروز در جنگ فرهنگی و اقتصادی با دشمن قرار داریم و هر روز دشمن تاکتیک‌های خود را عوض می‌کند دشمن می‌خواهد با اشغال ذهن‌ها به اهداف خود برسد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.