سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معدوم سازی ۲۰۰ قلیان در زرند

۲۰۰ عدد قلیان که با تلاش تیم‌های بهداشتی و اماکن از سطح مراکز مختلف شهرستان زرند جمع آوری شده بود، معدوم شد.

ابوالفضل فرح بخش در حاشیه معدوم سازی ۲۰۰ قلیان جمع آوری شده در زرند گفت: عرضه قلیان در اماکن عمومی علاوه بر تهدید علیه سلامت عمومی و بهداشت، زمینه بروز جرایم و آسیب‌های اجتماعی به ویژه اعتیاد به مواد مخدر را فراهم می‌سازد.

رئیس دادگستری شهرستان زرند افزود: بوستان‌ها و پارک‌ها به عنوان مکان عمومی برای تفریح و نشاط اجتماعی احداث شده‌اند و نباید جایی برای ترویج رفتار‌های اشتباه از سوی بعضی افراد سودجو باشند.

فرح بخش تصریح کرد: طی بازدید‌های مکرر و انجام اقدامات قانونی، ۲۰۰ عدد قلیان که با تلاش تیم‌های بهداشتی و اماکن از سطح مراکز مختلف شهرستان زرند جمع آوری شده بود معدوم شد.

او بیان داشت: نظر به مراجعات و گزارشات مکرر مردمی مبنی بر افزایش استعمال دخانیات و استفاده از قلیان در مراکز غیر مجاز از سوی نوجوانان و جوانان و زمینه‌ی ایجاد مواد مخدر صنعتی و سنتی توسط آن ها موضوع در دستور کار شورای پیشگیری از وقوع به بزه دادگستری زرند قرار گرفت.

 رئیس دادگستری شهرستان زرند گفت: طبق قانون جامعه کنترل و مبارزه با دخانیات و طبق مواد ۳و۱۳ این قانون با هرگونه عرضه‌ی خلاف قانون و ارائه دخانیات در اماکن عمومی به نوجوانان و جوانان مبادرت کنند و طبق مواد ۱۴۸ قانون آیین دادسری کیفری و ۲۱۵مجازات اسلامی وسایلی که در استعمال مواد مخدر مورد استفاده قرارمی گیرد، دستور ضبط و حسب مورد و اگر زمینه‌ی بیماری و جرم را فراهم کند معدوم خواهد شد.

فرح بخش افزود: به مراکز غیر مجازی که به نوجوانان و افراد زیر ۱۸سال عرضه‌ دخانیات دارند هشدار می دهیم که برخورد قاطع قانونی با این دسته افراد صورت خواهد گرفت.

او از خانواده‌ها خواست، نظارت بیشتری بر فرزندان خود داشته باشند و در صورت مشاهده هرگونه عرضه قلیان در این اماکن، مراتب را به مراجع ذی‌صلاح گزارش کنند تا اقدامات لازم برای برخورد مقتضی با متخلفان انجام شود.

حسن سعیدی رئیس مرکز بهداشت زرند هم در خصوص خطرات استفاده از قلیان و سیگار در جوانان و نوجوانان نیز گفت: استفاده از قلیان و سیگار دروازه ورود به مصرف مواد مخدر است که ابتلا به انواع بیماری‌های قلبی و عروقی، ریوی، سرطان‌ها و دیگر بیماری‌های از جمله مضرات سیگار و قلیان را به دنبال دارد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.