سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قطعی آب در برخی مناطق تهران تا ساعتی دیگر برطرف می‌شود

مدیرآب منطقه ای استان تهران گفت: مشکل افت فشار در برخی مناطق شهر تهران که در روزهای اخیر اتفاق افتاده بود، تا ساعاتی دیگر برطرف می‌شود.

پارسا گفت: روز پنج شنبه ۱۸ خرداد ماه از ساعت  ۷ تا ۹ شب شاهد بارش شدید باران به میزان  ۴۷ میلی متر در ساعت بوده ایم که این بارش ها باعث شده بود کوه عظیمی از گل لای وارد سد و دریاچه شود و همین امر باعث عدم تولید نیروی برق در تهران و استان البرز شود.

به گفته او، از ساعات اولیه نیروهای وزارت نیرو اقدام به پاکسازی تونل ها، تامین تجهیزات، ماشین آلات و همچنین رفع انسداد در این بخش کند.

مدیرآب منطقه ای استان تهران گفت: باتلاقی شدن منطقه، روند فعالیت و پاکسازی را با کندی روبرو کرده بود که در طی ۴ روز گذشته با تلاش شبانه روزی و با استفاده از توان و  ابتکار و همچنین اقدامات دانش بنیان ، این منطقه در بامداد امروز پاکسازی شد.

او می گوید: کوه عظیمی از سنگلاخ در مسیر رودخانه وجود داشت که اقدامات تحکیمی برای بازگشایی رودخانه و ایجاد جریان تصویه خانه صورت گرفت و امیدوار هستیم تا ساعات دیگر آب وارد شبکه و تصفیه خانه شود.

پارسا گفت: سد امیر کبیر ۳۰ درصد ا ز آب شرب تهران و قسمتی از البرز را تامین می کند به طوریکه ۹ متر مکعب از ۲۲ متر مکعب آب سطحی به استان تهران و البرز ارسال می کرد که بعد از حادثه ما ۷متر مکعب از سایر منابع را تامین کرده ایم، اما در حال حاضر۴ ونیم متر مکعب به سمت تهران و البرز رها سازی شده و امیدوار هستیم تا ساعات دیگر به صورت این مشکل برطرف  و مخازن به صورت کامل آبگیری شود. 

او گفت: سد امیر کبیر از سال ۶۳ ساخته شده و برای اولین بار است که شاهد بارش باران سیل آسا با این عظمت بوده ایم و با توجه به آنکه باران های سیلابی غیرقابل پیش بینی هستند؛ بنابراین مدیریت وآمادگی که در این زمینه باعث کاهش کمتر خسارات در این بخش شد.

او گفت: تا ساعات دیگر مشکل  آب تهران و البرز به صورت کامل برطرف خواهدشد.

 

برچسب ها: قطعی آب ، آب منطقه ای
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۰۷:۰۴ ۲۳ خرداد ۱۴۰۲
آب اولویت اول اول اوله
ناشناس
۰۳:۲۰ ۲۳ خرداد ۱۴۰۲
آب منطقه ۱۰ تهران خیابان قصرالدشت دامپزشکی کلا از طبقات ۲ به بالا قطع شده امروز ۲۳ خرداد واقعا هیچ کاری از دست اینا بر نمیاد بچه کوچک داریم مردم گرفتار کردید
ناشناس
۲۲:۳۹ ۲۲ خرداد ۱۴۰۲
خب برادر من از همون اول خبر میدادید و اطلاع‌رسانی میکردید به سرعت. مردم هم نهایت همکاریو میکردن. ۴ روزه آب ما قطع شده و همش لعنت و نفرین میکنیم. انقدر که سخت گذشت به ما. اگه همون اول میگفتی بهتر نبود؟؟؟
ناشناس
۱۹:۰۲ ۲۲ خرداد ۱۴۰۲
ان شاء الله که سدها پُر شده باشند
بی آبی خیلی بد است
خدایا آب پاک و زلال رو نصیب همه بندگانت بفرما
ناشناس
۱۶:۲۰ ۲۲ خرداد ۱۴۰۲
عوضش امریکا و اروپا در بحران کم آبی و بی برقی و فلاکت زدگی ست و ایران در تابستان از نعمت آب وبرق و در زمستان از نعمت گاز و برق سرشاره و هیچگونه قطعی یا کمبود نداره