سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

۲۴۲ گلخانه در آذربایجان‌غربی مشغول تولید و فعالیت هستند

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهادکشاورزی آذربایجان‌غربی گفت: گلخانه‌های استان در مساحت ۷۲.۴ هکتار احداث و مشغول تولید هستند و با اشتغالزایی ۷۲۰ نفر به صورت مستقیم و هزار و ۴۴۰ نفر به صورت غیر مستقیم فعالیت می‌کنند.

علی دیانتی معاون بهبود تولیدات گیاهی جهادکشاورزی آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه این استان پتانسیل‌های خوبی در بخش توسعه کشاورزی دارد، گفت: با توجه به محدودیت‌های اقلیمی و اجرای مصوبات ستاد احیای دریاچه ارومیه گلخانه‌ها را با سرعت بیشتری گسترش خواهیم داد و توسعه کشت محصولاتی، چون سبزی و صیفی در مکان‌های مدیریت شده در دستور کار است.

به گفته وی، تاکیدات استاندار آذربایجان غربی نیز درباره نهضت گلخانه‌ای باعث شده تا این اقدامات با جدیت پیگیری و اجرایی شود.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی آذربایجان غربی با بیان اینکه کل تولیدات بخش کشاورزی استان سالانه ۶.۲ میلیون تن است، ادامه داد: سالانه بیش از ۱۱ هزار تن محصول اعم از سبزی و سیفی، گل شاخه بریده و نهال در گلخانه‌ها تولید می‌شود.

دیانتی کاشت بهینه زراعی را از ضروریات استان برای بهبود وضعیت دریاچه ضروری بیان کرد و گفت: توسعه گلخانه‌ها در راستای این هدف و صیانت از محیط زیست و در مسیر مدیریت غذایی در پی افزایش جمعیت و نیاز به افزایش تولید بوده است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.