سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بازدید رایزن علمی ایران در اروپا از مرکز تحقیقاتی بیماری‌های عفونی ژنتیک کودکان پاریس

رایزن علمی کشور ایران در اروپا از آزمایشگاه‌ها و بخش‌های مختلف مرکز تحقیقات بیماری‌های عفونی ژنتیک کودکان بیمارستان دانشگاهی پاریس بازدید کرد.

قربانی رایزن علمی کشور ایران در اروپا به دعوت پروفسور ژان لوران کازانوا رئیس مرکز تحقیقات بیماری‌های عفونی ژنتیک کودکان بیمارستان دانشگاهی Necker پاریس از آزمایشگاه‌ها و بخش‌های مختلف این مرکز بازدید کرد و آنها در خصوص روابط دوجانبه مذاکره کردند.

رئیس مرکز تحقیقات بیماری‌های عفونی ژنتیک کودکان بیمارستان دانشگاهی پاریس در این دیدار ضمن ابراز علاقه‌مندی برای همکاری با کشور ایران گفت: ما آمادگی کامل برای همکاری با دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی ایران در رشته‌های بیولوژی، بیوشیمی و علوم پزشکی را داریم.

وی ادامه داد: رشد علم و تکنولوژی در ایران طی سال‌های اخیر در مقایسه با کشور‌های منطقه و برخی از نقاط جهان بی نظیر بوده و دانشجویان ایرانی از استعداد و توانمندی بالایی برخوردار هستند به همین منظور ما آمادگی داریم تا با هماهنگی این رایزنی به تبادل دانشجو در قالب فرصت‌های مطالعاتی کوتاه مدت و دراز مدت (دوره دکتری مشترک) بپردازیم.

رایزن علمی جمهوری اسلامی ایران در اروپا نیز در این بازدید ضمن تایید مطالب پروفسور ژان به جایگاه ارزشمند علم در ایران و سیر تحولی آن در دانشگاه‌ها و همچنین تاسیس و توسعه شرکت‌های دانش بنیان به منظور تجاری سازی علم و حمایت‌های جدی مسئولین از این مجموعه‌ها و کسب دستاورد‌های با ارزش اشاره کرد.

دکتر قربانی در ادامه به نحوه فعالیت رایزنی علمی در کشور‌های تحت پوشش اشاره کرد و درباره امکانات رایزنی جهت تسهیل در برقراری ارتباط با دانشگاه‌های کشور و جامعه دانشگاهی و آشنایی با اساتید هم رشته مطالبی ارائه نمود.

در پایان این بازدید مقرر گردید که همکاری دوجانبه مثمر ثمری با محوریت مرکز تحقیقات بیماری‌های عفونی ژنتیک کودکان بیمارستان دانشگاهی Necker پاریس صورت پذیرد.

گفتنی است؛ پروفسور ژان لورانکازانوا از برترین‌های پنجمین دوره جشنواره خوارزمی در ارائه طرح ارزنده (ژنتیک انسانی بیماری‌های عفونی) بودند که پیش از این در سفارت جمهوری اسلامی ایران در پاریس حضور یافتند و جوایزشان توسط رایزن علمی اهداء شد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.