سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون وزیر و رئیس سازمان نهضت سواد آموزی:

۹۷.۱ درصد افراد جامعه باسواد هستند

علیرضا عبدی گفت: ۴۷ درصد جامعه کشور در ابتدای تاسیس نهضت سواد آموزی با سواد بودند که اکنون این تعداد به ۹۷/۱ درصد رسیده است.

علیرضا عبدی معاون وزیر و رئیس سازمان نهضت سواد آموزی در دیدار با روساء و اعضای هیات علمی دانشگاه‌های استان با اشاره اهمیت سواد آموزی در جامعه، گفت: ۴۷ درصد جامعه کشور در ابتدای تاسیس نهضت سواد آموزی با سواد بودند که اکنون این تعداد به ۹۷/۱ درصد رسیده است.

او با عنوان اینکه تنها خواندن و نوشتن پاسخگوی نیاز فعلی بشر نیست، ادامه داد: ایجاد انگیزه در حوزه سواد آموزی موجب تحول در شاخص‌های اجتماعی کشور خواهد داشت.

معاون وزیر و رئیس سازمان نهضت سواد آموزی با بیان اینکه، سواد آموزی باید تبدیل به گفتمان کشور شود، افزود: آموزش‌های سواد آموزی که در حوزه آموزش‌های غیر رسمی است و این آموزش‌ها همواره آموزش‌های موفقی بوده اند

 

آقای عبدی با اشاره به نخستین فراخوان رهیافت‌های نوین سواد آموزی در زیست بوم جدید، گفت: بهره مندی از نظرات و پیشنهادات صاحب نظران، فرهیختگان و اندیشمندان در راستی تحول سواد آموزی از اهداف این رهیافت است.

او  ادامه داد: هدف طرح رهیافت‌های نوین سواد آموزشی در زیست بوم جدید آموزشی، ایجاد تحول در نظام تعلیم و تربیت است این امر فقط به آموزش و پرورش اختصاص ندارد و همگان در این رابطه باید همکاری و همراهی داشته باشند و برای تحقق این طرح در قطعات مختلف از اندیشه‌ها و دیدگاه‌ها و ایده‌های اساتید، دانشجویان، دانشگاهیان، علما، اندیشمندان و گروه‌های گوناگون بهره گیری خواهد شد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.