سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شناسایی ۲۹۴ مورد تغییر کاربری غیرمجاز در اراضی کشاورزی اردبیل

مدیر جهاد کشاورزی اردبیل از شناسایی ۲۹۴ مورد تغییر کاربری غیرمجاز در اراضی کشاورزی این شهرستان خبر داد.

سیاوش نیرومند گفت: از پارسال تاکنون در اجرای قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغی، تعداد ۲۹۴ مورد تغییر کاربری غیرمجاز در اردبیل شناسایی شده که از این تعداد حکم ۳۶ فقره به استناد ماده سه قانون حفظ کاربری اراضی اجرا و تعداد ۱۰۰ فقره با استناد به تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون مذکور قلع و قمع شد.

مدیر جهاد کشاورزی اردبیل سطح اراضی آزاد شده را بیش از ۲۶ هزار مترمربع اعلام کرد و می گوید: ما امانتدار اراضی کشاورزی هستیم و باید بهره‌برداری اصولی و صحیح از اراضی کشاورزی متعلق به نسل آینده در استان صورت بگیرد.

او هدف از اجرای قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغی را حفظ حقوق مردم و دولت عنوان کرد و گفت: مردم باید نسبت به موضوع حفظ زمین‌های کشاورزی و بهره‌برداری اصولی و صحیح از اراضی کشاورزی مطلع بوده و در این باره با کارشناسان جهاد کشاورزی همکاری لازم را داشته باشند.

نیرومند می گوید: برای حفاظت از اراضی زراعی و باغی استان سامانه ۱۳۱ به‌عنوان سامانه ارتباط مردمی حفاظت امور اراضی کشاورزی، آماده دریافت گزارش‌های مردمی درباره تخلفات و تغییر کاربری اراضی زراعی و باغی، تفکیک و خرد کردن زمین‌های کشاورزی، تصرف غیرمجاز، زمین‌خواری و استفاده غیرمجاز از اراضی ملی و دولتی است.

مدیر جهاد کشاورزی اردبیل از مالکان زمین‌های کشاورزی خواست قبل از هر گونه تغییر کاربری برای اخذ مشاوره و مجوزهای قانونی به این مدیریت و مراکز جهاد کشاورزی مستقر در دهستان‌های حوزه خود مراجعه کنند.

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.