سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خیابان غذا تغییر می کند

شهردار کرمانشاه از ایجاد تغییراتی در خیابان غذا به منظور رفع مشکلات ترافیکی این محدوده خبر داد.

نادر نوروزی شهردار کرمانشاه با اشاره به مشکلات ترافیکی در محدوده خیابان غذا واقع در سراب قنبر، گفت : متاسفانه به دلیل جانمایی نامناسب این پروژه، راه اندازی آن مشکلات ترافیکی در محدوده خیابان سراب قنبر ایجاد کرده و در برخی موارد حادثه آفرین شده است.

وی افزود: با توجه به سرمایه گذاری بخش خصوصی در این پروژه، حذف کامل آن امکانپذیر نیست بنابراین درصددیم با تغییراتی در پروژه مشکلات آن را مرتفع کنیم.

وی افزود: در همین راستا تصمیم داریم واحد‌های ساخته شده در یک سمت این خیابان - سمت محل عبور خودروها- را برداشته و به جای دیگری منتقل کنیم تا مشکلات ترافیکی این محدوده برطرف شود.

شهردار کرمانشاه با اشاره به سنگفرش کردن میدان جهاد سازندگی (شهرداری سابق) گفت: این اقدام در راستای زیباسازی این محدوده صورت گرفته و امکان تردد خودرو‌ها بر روی سنگفرش هم وجود دارد.

وی افزود: در گام بعدی سنگفرش کردن میدان آیت الله کاشانی در برنامه است و در برنامه داریم در آینده محدوده بین این دو میدان را هم سنگفرش کنیم.

نوروزی با اشاره به پیگیری جدی برای احداث پروژه قطار شهری گفت: از سال ۱۳۹۰ تا ۱۳۹۸ اعتباری به این پروژه داده نشده و در سال ۱۳۹۸ تنها ۱۴۰ میلیارد تومان به پروژه تزریق شد.

وی افزود: خوشبختانه توانستیم در سفر هیات دولت ۱۲۰۰ میلیارد تومان برای این پروژه اعتبار بگیریم که طی سه سال به پروژه تزریق می‌شود و سال گذشته هم اولین تخصیص را دریافت کردیم.

نوروزی ادامه داد: با تخصیص بخشی از این اعتبارات ۴۲۵ میلیارد تومان ریل خریداری شده و قرار است فاز اول پروژه ریل گذاری شود.

وی گفت: در مجموع تکمیل هر دو فاز پروژه حدود چهار هزار میلیارد تومان اعتبار می‌خواهد که ۱۲۰۰ میلیارد آن تامین شده و برنامه داریم از محل فروش اماکن تجاری ایستگاه‌ها بخش دیگر این اعتبارت را تامین کنیم.

وی افزود: اگر اعتبارت دولتی به موقع تزریق شود، ظرف ۲.۵ سال آینده فاز اول پروژه به بهره برداری می‌رسد.

نوروزی ادامه داد: چنانچه استانداری به وعده خود عمل کرده و هزار میلیارد تومان از مطالبات شهرداری از دستگاه‌های دیگری را بگیرد، می‌توانیم تونل پروژه در محدوده چهارراه مدرس تا میدان فردوسی را هم عملیاتی کنیم.

وی گفت: اگر اعتبار باشد حفر تونل هم ظرف یک و نیم سال آینده به پایان می‌رسد .

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.