سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کشاورزان منطقه مغان از مصرف بی‌رویه آب خودداری کنند

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل گفت: کشاورزان منطقه مغان باید از مصرف بی‌رویه آب خودداری کنند.

علی حیدری اناری امروز در نشست مشترک ائمه جمعه و جماعات شهرستان‌های شمالی استان اردبیل با اشاره به کاهش شدید نزولات جوی در منطقه و کاهش آورد رودخانه ارس گفت: کاهش شدید منابع آب در رودخانه‌های تاثیرگذار استان در بخش کشاورزی، هشدار جدی به مسئولان اجرایی استان است تا برنامه مدونی در بخش کشاورزی برای تغییر الگوی کشت تهیه شود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای اردبیل با تاکید بر لزوم فرهنگ سازی در مصرف آب کشاورزی می گوید: همه ما باید به دنبال نهادینه شدن مصرف صحیح آب و ترویج این فرهنگ اسلامی در جامعه باشیم تا ذره ای از آب‌های سرزمین مان به هدر نرود.

او همچنین با اشاره به برنامه ریزی بخش آب استان جهت صرفه جویی منابع آب در شمال استان گفت: به منظور کاستن از حجم بالای مصرف آب در شمال استان امسال کشت پاییزه در مغان از ۲۴ هزار هکتار به ۳۶ هزار هکتار رسید تا از میزان مصرف در کشت بهاره کاسته شود.

حیدری اناری با بیان اینکه روند اجرایی پایاب سد خداآفرین مطلوب است می گوید: در ناحیه عمرانی یک و ۲ این شبکه به میزان ۱۵ هزار و ۵۰۰ هکتار اراضی آماده بهره‌برداری است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای اردبیل گفت: علاوه بر این نواقص‌ موجود در ناحیه عمرانی یک و ۲ پایاب خداآفرین برطرف شده و تسریع و تکمیل ناحیه عمرانی سه و چهار هم نیازمند اعتبار است.

او با بیان اینکه شبکه آبیاری و زهکشی خداآفرین در چهار ناحیه در صورت تامین اعتبار لازم در زمان مقرر به بهره‌برداری می‌رسد، می گوید: پایاب خداآفرین با وسعت ۳۶ هزار۷۰۰ هکتار در قالب چهار ناحیه عمرانی در شمال استان در دست اجراست که بخشی از ناحیه عمرانی یک و ۲ و سیفون دره این شبکه به اتمام رسیده است.

حیدری اناری همچنین از تعیین تکلیف قراردادهای راکد در شبکه آبیاری خداآفرین خبر داد و گفت: ۱۷۶ قرار داد راکد در پایاب خداآفرین تعیین تکلیف شده است.

او با بیان اینکه تکمیل شبکه آبیاری پایاب سد خداآفرین نیازمند ۳۰ هزار میلیارد ریال اعتبار است، می گوید: پیشرفت فیزیکی شبکه آبیاری و زهکشی خداآفرین به ۸۵ درصد رسیده و تاکنون برای اجرای این شبکه ۱۷ هزار میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.