سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

انتقال بیش از ۱۰۰ تن از محکومان افغانستانی

معاون حقوق بشر و امور بین‌الملل وزیر دادگستری و و رئیس کمیته انتقال محکومان از انتقال ۱۰۱ نفر از محکومان افغانستانی به کشور خود خبر داد.

معاون حقوق بشر و امور بین‌الملل وزیر دادگستری و و رئیس کمیته انتقال محکومان گفت: ۱۰۱ نفر از محکومان افغانستانی محبوس در زندان‌های جمهوری اسلامی ایران صبح امروز یکشنبه ۲۱ خرداد به کشور خود منتقل شدند.

عسکر جلالیان اظهارداشت: این افراد با تلاش کمیته انتقال محکومان وزارت دادگستری و همکاری قوه قضاییه، وزارت امور خارجه و سازمان زندان‌ها همچنین رایزنی‌های دیپلماتیک و حقوقی بین جمهوری اسلامی ایران و هیات حاکمه افغانستان از طریق مرز زمینی نیمروز در استان سیستان و بلوچستان برای گذران ادامه دوران محکومیت خود تحویل مقامات افغانستانی شدند.

براساس این گزارش، سال گذشته نیز در چارچوب موافقت‌نامه انتقال محکومان بین جمهوری اسلامی ایران و افغانستان، حدود ۸۰۰ زندانی افغانستانی برای گذران دوران محکومیت خود به مقامات هیات حاکمه افغانستان تحویل شدند.

پیشتر معاون حقوق بشر و امور بین الملل وزیر دادگستری گفته بود اکنون حدود ۷ هزار اتباع خارجی در زندان‌های کشور ما هستند که ۶ هزار و ۶۲۰ زندانی از اتباع افغانستان و بعد از آن اتباع پاکستان، عراق، ترکیه، هند و جمهوری آذربایجان بیشترین تعداد زندانی را در ایران دارد.

۱۵ اسفند ۱۴۰۱ نیز با توجه به موافقت‌نامه انتقال محکومان بین جمهوری اسلامی ایران و افغانستان و با هدف کاهش هزینه‌های مادی و معنوی محکومان و خانواده‌ آنان، بیش از ۲۰۰ زندانی افغانستانی پس از گذراندن تشریفات قانونی به کشور متبوع منتقل شدند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.