سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون قائم مقام وزیر کشور:

۷۶۸ هزار دانش آموز بازمانده از تحصیل در کشور شناسایی شده اند

ضیایی گفت: ۷۶۸ هزار دانش آموز بازمانده از تحصیل در جریان اجرای طرح توانمندسازی محلات کم برخوردار شناسایی شده که ۱۵۲ هزار نفر به تحصیل بازگردانده شدند.  

ضیایی معاون قائم مقام وزیر کشور در کارگروه اجتماعی، فرهنگی، سلامت، زنان و خانواده استان با موضوع محلات کم برخوردار که با حضور استاندار برگزار شد، گفت: با اهتمام دولت سیزدهم طرح محرومیت زدایی و توانمند سازی ۲ هزار و ۲۰ محله کم برخوردار شهری در قالب طرح ۲۰۲۰ در کشور آغاز شده که مهمترین هدف این طرح ایجاد هم افزایی بین بخشی و حذف موازی کاری است بنابراین انتظار می‌رود همه دستگاه‌ های اجرایی در این خصوص همکاری کنند.

او با تأکید بر ضرورت همکاری دستگاه‌های اجرایی برای اجرای بهتر این طرح، افزود: ورزش بانوان و دانش آموزان بازمانده از تحصیل از موضوعاتی بود که در گزارش دستگاه‌های اجرایی متولی این طرح در استان مورد غفلت واقع شده که باید مورد توجه قرار گیرد.

ضیایی در طرح توانمندسازی محلات کم‌‌برخوردار کشور بیان کرد: اطلاعات محلات استان و شهرداران کوچه در سامانه توت ثبت شود تا به بانک اطلاعاتی دقیقی از جامعه هدف بتوان دست یافت.

معاون قائم مقام وزیر کشور به اعزام فعالین اجتماعی محلات کم برخوردار به اربعین اشاره و تصریح کرد: امسال ۱۰۰ هزار نفر در قالب طرح ۲۰۲۰ به سفر اربعین اعزام می‌شوند که نیاز است چهار دستگاه‌ محوری در خصوص شناسایی افراد، اقدام کنند.


بیشتر بخوانید


او اظهار کرد:  این سفر رایگان اربعین یک ظرفیت خوب برای استان ها محسوب می شود و نیاز است هماهنگی‌های لازم برای شناسایی افراد انجام شود.

ضیایی ادامه داد: اتباع بیگانه نیز اگر در محلات کم‌برخودار  شناسایی شوند می‌توانند از حمایت‌ هایی که در قالب ۱۱ تفاهم‌نامه به امضا رسیده برخوردار شوند.

معاون قائم مقام وزیر کشور گفت: از ظرفیت سه بانک می توان برای اعطای تسهیلات اشتغال خرد و خانگی در محلات هدف این طرح استفاده کرد که این تسهیلات با نرخ پایین واگذار می‌شود.

او با اشاره به اینکه ظرفیت‌هایی برای حمایت از بیماران خاص در طرح ۲۰۲۰ در قالب تسهیلات قرض الحسنه و بلاعوض ایجاد شده، افزود: وام‌های بلاعوضی هم از سوی هلال احمر در نظر گرفته شده که برای اشتغال جامعه هدف از جمله زنان سرپرست خانوار می‌تواند مورد استفاده قرار گیرد.

ضیایی با بیان اینکه از هر طرحی برای محرومیت زدایی در قالب طرح ۲۰۲۰ استقبال می‌شود، عنوان کرد: برخی امتیازها در سطح ملی برای این طرح در نظر گرفته شده که استان ها برای اطلاع از آن می توانند به سامانه توت( totapp.ir) مراجعه کنند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.