سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وجود سه شهر و یک دهکده ملی صنایع دستی در استان کرمانشاه

معاون صنایع‌دستی و هنر‌های سنتی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمانشاه گفت : سه شهر و یک دهکده ملی صنایع دستی در استان وجود دارد.

امین کوگانی، معاون صنایع‌دستی و هنر‌های سنتی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمانشاه با تبریک روز جهانی صنایع دستی، گفت : استان کرمانشاه با بیش از ۲۵ هزار صنعتگر در ۶۵ رشته مصوب صنایع دستی حضور فعالی در این صنعت دارد.

وی به وجود سه شهر و یک دهکده ملی صنایع دستی در استان اشاره و بیان کرد: هرسین با عنوان شهر ملی گلیم، دالاهو شهری ملی تنبور، نودشه شهر ملی گیوه و روستای فش شهرستان کنگاور دهکده ملی سازه‌های سنتی است.

معاون صنایع‌دستی و هنر‌های سنتی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمانشاه به اشاره به ثبت ۱۴۳ مهر اصالت ملی و ۸ نشان یونسکو توسط هنرمندان استان، گفت: با توجه به دانشت رشته‌های بدمی و محلی در جایگاه خوبیدر کشود هستیم.

وی عمده محصولات تولیدی صنایع دستی صادراتی استان را زیور آلات، گیوه، مصنوعات چرمی، ساز‌های چوبی، گلیم، احجام چوبی و مصنوعات میناکاری عنوان کرد و افزود: کلاس‌های آموزشی رشته صنایع دستی در سطح استان به صورت رایگان داریم که علاقمندان با مراجعه به این معاونت می‌توانند در دوره‌ها شرکت کنند .

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.