سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

هر روز ۳۰ تصادف در معابر درون شهری خراسان جنوبی رخ می‌دهد

روزانه به طور میانگین ۳۰ تصادف درون شهری در خراسان جنوبی رخ می‌دهد که جوانان مقصران اصلی آن هستند.

سرهنگ عباسی رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی خراسان جنوبی در برنامه شب‌های زعفرانی شبکه خاوران گفت: از ابتدای امسال بیش از دو هزار و ۵۰۰ فقره تصادف در معابر درون شهری استان رخ داده که به طور میانگین روزانه ۳۰ تصادف ثبت شده است.

او افزود: وقتی آمار تصادفات و شدت آن را تحلیل می‌کنیم متوجه می‌شویم که ۷۰ درصد مقصران این تصادفات، جوانان هستند که به علت سرعت غیرمجاز مرتکب تصادفات فوتی و جرحی می‌شوند.

سرهنگ عباسی آمار بالای تصادفات درون شهری به ویژه در بیرجند را نگران کننده دانست و گفت: در سال‌های گذشته بیشتر تصادفات از نوع خسارتی بود، اما الان به علت تخلف سرعت غیرمجاز و شدت تصادفات، در بیش از ۴۰ درصد این تصادفات راننده و سرنشینان خودرو مجروح می‌شوند.

توقیف ۶۰ دستگاه خودروی هنجار شکن

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی خراسان جنوبی همچنین گفت: تاکنون بیش از ۶۰ دستگاه خودرو به دلیل تولید صدای ناهنجار و مزاحمت صوتی توقیف شده است که مالکان آن با انجام حرکات نمایشی موجب سلب آرامش مردم شده اند.


بیشتر بخوانید


سرهنگ عباسی افزود: با هماهنگی مقام قضائی این خودرو‌ها ضمن جریمه در مرتبه اول به مدت یک هفته و در صورت تکرار یک ماه توقبف و روانه پارکینگ می‌شوند.

او از جوانان خواست هنگام رانندگی مراعات حال مردم به ویژه سالمندان، بیماران و نونهالان را بکنند و از ایجاد مزاحمت‌های شبانه و آلودگی صوتی در سطح شهر خودداری کنند.

توقیف این خودرو‌ها در زمینه اجرای طرح امنیت اجتماعی و درخواست‌های شهروندان مبنی بر مقابله با ایجاد مزاحمت و آلودگی صوتی از جمله صدای ناهنجار و غیرمتعارف با بوق‌های ممتد و حرکات نمایشی، در حال اجراست.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.