سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دور جدید تحریم‌های انگلیس علیه بلاروس

دولت انگلیس تحریم‌های جدیدی را علیه بلاروس به بهانه کمک مینسک به دور زدن تحریم‌های روسیه اعمال کرد.

بلاروس تنها متحد اروپایی روسیه در جنگ با اوکراین محسوب می‌شود که در ۲۴ فوریه ۲۰۲۲ و زمانی که جنگ آغاز شد به مسکو اجازه داد از خاک این کشور به منظور آغاز نبرد استفاده کند. به همین دلیل، کشور‌های غربی به رهبری آمریکا تقریبا تمامی تحریم‌هایی را که علیه روسیه وضع کرده بودند به بلاروس نیز تعمیم دادند. این در حالی است که این تحریم‌ها هنوز در ابتدای کار قرار دارد و موج تحریم‌های غرب علیه مینسک همچنان ادامه دارد. 

به گزارش تل تریدر، انگلیس که از زمان خروج از اتحادیه اروپا آزادی عمل بیشتری در سیاست خارجی خود دارد به تبعیت از آمریکا و متحدانش از اعمال طیف جدیدی از تحریم‌ها علیه مینسک خبر داد. 

بر این اساس، لندن اعلام کرد به دلیل حمایت بلاروس از جنگ روسیه علیه اوکراین و نیز تلاش‌های مینسک برای کمک به مسکو به منظور دور زدن تحریم ها، دور جدیدی از محدودیت‌ها علیه این کشور اعمال می‌شود.

براساس سند ارائه شده از سوی دولت انگلیس، لندن واردات محصولات مختلف از جمله طلا، سیمان، چوب، آهن، محصولات فولادی را از بلاروس ممنوع اعلام کرد. در مقابل، صادرات اسکناس، ماشین آلات، مواد شیمیایی و موادی که می‌تواند در تسلیحات بیولوژیکی استفاده شود، و محصولات حیاتی صنعتی به مینسک محدود می‌شود. 

همچنین دولت انگلیس از ایجاد محدودیت علیه شبکه‌های بلاروسی برای انتشار تبلیغات نظام این کشور در انگلیس خبر داد. 

جیمز کلورلی، وزیر خارجه انگلیس در این رابطه خاطر نشان ساخت: بسته تحریم‌های جدید ما علیه بلاروس باعث افزایش فشار‌های اقتصادی بر دولت الکساندر لوکاشنکوف، رئیس جمهور این کشور می‌شود. بلاروس اکنون به صورت فعال در حال تسهیل جنگ روسیه علیه اوکراین و نادیده گرفتن تمامیت ارضی این کشور می‌شود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
ایرانیومU-238.03
۱۱:۵۲ ۱۹ خرداد ۱۴۰۲
از این که آقای الکساندر لوکاشنکوف متحد حقیقی روسیه است شک ندارم.
پیمان اشراقی
۲۱:۰۶ ۱۸ خرداد ۱۴۰۲
سلام روسیه،

در اسقرار بمب اتم در بلاروس تحدید نظر کن، بلاروس ظرفیت ندارد، در عوض موشک های بالستیک فعال کن.
ناشناس
۱۹:۳۹ ۱۸ خرداد ۱۴۰۲
تحریم‌های جدید آمریکا علیه شرکت ملی نفت ایران