سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

هند: تا زمانی که مشکلات مرزی با چین حل نشود عادی سازی روابط ممکن نیست

وزیر خارجه هند خواستار حل و فصل اختلافات مرزی میان دهلی نو و پکن به ویژه در منطقه لاداخ شد.

هند به تازگی موفق شده است از حیث جمعیت چین را پشت سر گذاشته و به پرجمعیت‌ترین کشور جهان تبدیل شود. با این حال، جمعیت زیاد تنها عامل پیوند میان این دو کشور نیست. دهلی نو و پکن مرز گسترده‌ای با یکدیگر دارند که از زمان استقلال هند از استعمار انگلیس، اختلافات گسترده مرزی میان این کشور و چین همواره وجود داشته است. 

به گزارش تل تریدر، سوبرامانیام جایشانکار، وزیر خارجه هند امروز (پنجشنبه) اعلام کرد هر گونه انتظار برای عادی سازی روابط میان دهلی نو و پکن در بحبوحه مناقشات مرزی در منطقه لاداخ بی اساس است. 

وی در یک کنفرانس خبری خاطر نشان ساخت: دهلی نو به دنبال تعمیق روابط با پکن است، اما گسترش مناسبات دو جانبه به صلح و ثبات در مناطق مرزی پیوند خورده است. 

علی رغم گفتگو‌های دیپلماتیک و نظامی فشرده میان دو طرف به منظور کاهش تنش ها، نیرو‌های هندی و چینی طی ۳ سال اخیر همچنان در مناطق خاصی در شرق لاداخ در حال آماده باش قرار داشته و مقامات دو طرف موفق به رسیدن به توافقی در این زمینه نشده اند. 

جایشانکار با اشاره به منافع دو طرف در صلح و دوستی افزود: هر دو طرف باید به دنبال یافتن راهکاری به منظور پایان اختلافات باشند. حقیقت این است که بن بست کنونی به نفع هیچ یک از دو کشور نیست. 

روابط میان هند و چین پس از تنش‌های شدید و زد و خورد در روستای گالوان در ژوئن ۲۰۲۰ تاکنون رو به تیرگی نهاده است. این تنش‌های شدیدترین تنش‌ها طی چند دهه اخیر در روابط دو کشور محسوب می‌شود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.