سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برخورد قاطع با دست فروشان طیور بومی در معابر عمومی

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان بوئین از برخورد جدی و قاطع با دست فروشان و پرنده فروشی‌های غیر مجاز طیور بومی در سطح معابر عمومی خبر داد.

دکتر محسن ایمان دار رئیس اداره دامپزشکی شهرستان بوئین زهرا گفت: در راستای پیشگیری از شیوع بیماری‌های مهلک طیور و حفظ سلامت عموم مردم، با دست فروشان و پرنده فروشی‌های غیر مجاز در سطح معابر عمومی برخورد جدی و قاطع می‌کند.

دکتر ایمان دار افزود: از آنجایی که پرندگان محلی امکان تماس با پرندگان مهاجر و آزاد پرواز را داشته و نقل و انتقال و خرید و فروش بدون ضابطه آن‌ها می‌تواند موجب گردش عامل بیماری و انتقال آن به سایر پرندگان و یا انسان شود و اینکه بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان بیماری مشترک بین انسان و پرندگان محسوب می‌شود، لذا عرضه طیور بومی از جمله مرغ، خروس، اردک، بلدرچین و ... در سطح معابر عمومی و مراکز غیر مجاز ممنوع است.

وی اضافه کرد: طبق دستورالعمل‌های سازمان دامپزشکی مبنی بر ممانعت از عرضه هر گونه طیور بومی زنده به صورت غیرمجاز، کارشناسان دامپزشکی شهرستان از ابتدای سال جاری نسبت به جمع آوری و ابلاغ تذکر و اخطار ۴ مورد در این خصوص اقدام کردند.

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان بوئین زهرا به عموم شهروندان و روستائیان توصیه کرد: از خرید طیور بومی از دست فروشان خودداری کرده و در صورت مشاهده فعالیت پرنده فروشان دوره‌گرد با شماره تلفن گویای ۱۵۱۲ و یا ارسال پیامک به سامانه ۵۰۰۰۱۵۱۲ این اداره را در جهت ارتقاء سطح بهداشت عمومی جامعه یاری نمایند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.