سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پرداخت بیش از ۲ هزار فقره وام ازدواج در کردستان

رییس شورای هماهنگی بانک‌های کردستان گفت: از ابتدای امسال ۲ هزار و ۶۷۵ فقره وام ازدواج در استان پرداخت شده که رتبه نهم کشور را کسب کردیم.

علی اشرف یوسفی قیاسی رییس شورای هماهنگی بانک‌های کردستان امروز در جلسه کمیته تخصصی ستاد ساماندهی امور جوانان در سنندج اظهار کرد: بانک ملی با ۵۲۷ فقره رتبه نخست، بانک مهر ایران با ۵۱۳ فقره رتبه دوم و بانک ملت با پرداخت ۳۵۸ فقره وام ازدواج در رتبه سوم پرداخت وام ازدواج قرار داشتند.

او افزود: یکی از مشکلات تسهیلات ازدواج خرید و فروش آن‌ها و عدم صرف این تسهیلات در جای غیرمناسب آن است که خود آسیب‌های اجتماعی دیگری را به بار می‌آورد.

رییس شورای هماهنگی بانک‌های کردستان یادآور شد: سال گذشته از ۱۱ بانک زیرمجموعه بانک مرکزی حدود ۱۸ هزار تسهیلات ازدواج پرداخت شده است.

یوسفی ادامه داد: رتبه کردستان در سال گذشته در زمینه ارائه تسهیلات ازدواج در کشور هجدهم بود و بانک‌های ملت، تجارت و ملی به ترتیب در رتبه‌های اول تا سوم ارائه تسهیلات به جوانان قرار گرفتند.

ثبت ۱۳ هزار واقعه ازدواج در سال گذشته

نماینده اداره ثبت احوال استان کردستان اظهار کرد: در طول سال گذشته ۱۳ هزار و ۶۹ واقعه ازدواج صورت گرفته که نسبت به زمان مشابه سال ماقبل آن درصد بسیار کمی کاهش داشته است.

زاهد امینی افزود: استان کردستان براساس جمعیت جزو استان‌های برتر کشور در زمینه ازدواج است و بیشترین نرخ ازدواج در استان نیز مربوط به شهرستان سروآباد و کمترین نیز مربوط به شهرستان بیجار است.

او بیشترین ازدواج در استان کردستان را مربوط به گروه سنی ۲۵ تا ۲۹ سال با ۴۴۳۰ مورد عنوان کرد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.