سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آغاز عملیات اجرایی خط سه متروی تبریز

عملیات اجرایی خط سه متروی تبریز به طول ۱۰ کیلومتر و با برآورد اعتبار ۲۰ هزار میلیارد تومان با حضور وزیر کشور آغاز شد.

آقای وحیدی با بیان این‌که در حال حاضر خط یک متروی تبریز با چند قطار فعال است اظهار کرد: فعالیت خط دو هم شروع شده است فعالیت خط سه نیز با توجه به دسترسی به مناطق پرجمعیت از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

 وی ادامه داد: اقدامات لازم برای تکمیل خط دو نیز با فاینانس انجام گرفته دنبال می‌شود خط سه نیز با همت دولت از طریق اوراق مشارکت و منابع شهرداری انجام می‌شود.

وی با اشاره به نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی در سطح شهر تبریز خاطرنشان کرد: اتفاقات خوبی در شهر تبریز به لحاظ نوسازی ناوگان و خطوط مترو رخ می‌دهد و امیدواریم با تلاش عزیزان و شهردار پرتلاش تبریز نوسازی ناوگان به سرعت تکمیل شود.

آقای وحیدی با بیان این‌که امروز ۱۰۰۰ دستگاه تاکسی نو وارد ناوگان شهر تبریز شد گفت: امیدواریم این نوسازی ادامه پیدا کند و حداقل ۵۰۰۰ تاکسی جدید دیگر نیز وارد ناوگان شهری شود.

وی با اشاره به ضرورت ورود ۱۲۰۰ اتوبوس به ناوگان حمل و نقل تبریز گفت: با توجه به این‌که چندین سال اتوبوس جدیدی وارد ناوگان نشده است برهمین اساس با تلاش این کار آغاز شده به طوری که تاکنون ۱۳۰ دستگاه اتوبوس وارد مدار شده است.

وزیر کشور افزود: برنامه ریزی لازم برای ورود ۲۰۰ اتوبوس انجام شده است و امیدواریم کارخانجاتی که برای تامین آن تعهد کرده‌اند روند ورود اتوبوس را به سرعت انجام دهند تا تامین ۱۲۰۰ دستگاه اتوبوس در طول سال‌های آتی محقق شود.

آقای وحیدکیا مدیرعامل سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری تبریز اعلام کرد: خط ۳ در آخرین بازنگری مهندسی شده به طول ۱۰ کیلومتر با ۱۰ ایستگاه به صورت تونل دوقلو با قطر داخلی ۶ متر همانند تونل‌های عمیق خط یک اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه حداکثر عمق مسیر این خط ۲۷ متر از سطح زمین است اعلام کرد: در افق طرح تعداد مسافر در هر ساعت در هر جهت ۲۳ هزار نفر و تعداد مسافر سالیانه نیز ۱۱۰ میلیون در این خط نفر پیش‌بینی شده است.

مدیرعامل سازمان حمل‌ونقل ریلی شهرداری تبریز با اشاره به اهمیت این خط در اتصال شمال به جنوب تبریز افزود: خط سوم به سبب تبادل مسافر در هسته مرکزی شهر با خطوط یک و ۲ و چهار نیز حائز اهمیت است.

وی خاطرنشان کرد: توجه به مراکز مهم جمعیتی و اقتصادی مسیر با گذر از ترمینال بزرگ تبریز، بازار و مراکز درمانی و خدماتی و بیمارستان عالی نسب از مزیت‌های این خط بوده که بخش اعظمی از جابجایی مسافر در آینده را پوشش خواهد داد.

آقای وحیدکیا اعلام کرد: برآورد اولیه اجرای خط سوم در چهار بخش تونل، ایستگاه‌ها و ابنیه دپو، تجهیزات ویژه و ناوگان در حدود ۲۰ هزار میلیارد تومان است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.