سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در باشگاه خبرنگاران جوان بخوانید؛

احیاء «امید به زندگی» در گوشه و کنار پایتخت/ ساماندهی ۷۰۰ مورد از آسیب‌های اجتماعی

در سال گذشته تنها در پایانه مسافربری شرق تهران ۷۰۰ فرد با انواع آسیب‌های اجتماعی توانسته اند از خدمات پایگاه بهره‌مند و ساماندهی شوند.

پایگاه‌های خدمات اجتماعی پایانه‌های شهری تهران، از زمان آغاز به کار تاکنون، به صورت شبانه روز تلاش کرده اند در کنار کاهش آسیب‌های اجتماعی این اماکن، فرصت بازگشت دوباره به زندگی را برای افراد دچار آسیب‌های اجتماعی به ویژه گرفتاران دام اعتیاد که گاه در این محل‌ها سکنی می‌گزینند، فراهم کنند.

 پایانه شرقی تهران یکی از همین مبادی ورودی و خروجی کلانشهر تهران است که با کمک دو تن از مددکاران خانم پایگاه اجتماعی اش، فرصت زندگی دوباره را برای "امید" جوان ۲۳ ساله کارتن خوابی که گرفتار اعتیاد بوده است، فراهم کند.

اما سوال این است؛ "امید"، این جوان ۲۳ ساله که بوده است؟ امید، پسری است که به دلیل بروز مشکلات در مسیر زندگی اش به مواد مخدر رو می‌آورد و از محل سکونتش در یکی از روستا‌های شمال کشور فرار کرده و رهسپار تهران می‌شود.

وی پس از ورود به پایانه مسافربری شرق تهران، این مکان را برای اسکان انتخاب و با کارتن خوابی زندگی جدید را شروع می‌کند. اما در اندک زمانی توسط مددکاران پایگاه خدمات اجتماعی پایانه شرق پایتخت شناسایی، جذب و روند درمانش آغاز می‌شود.

این جوان ۲۳ ساله با تلاش و پیگیری‌های مددکاران این پایگاه، در ابتدا قانع می‌شود که اعتیاد به مواد مخدر را کنار بگذارد و به صورت رایگان درمان می‌شود و سپس شرایط اشتغال برای وی فراهم می‌گردد. به طوریکه این جوان رهایی یافته از دام اعتیاد در یکی از مراکز اقتصادی پایانه شرق مشغول به کار شده و مشکلات مدارک هویتی اش نیز برطرف گردیده است.

بازگشت به زندگی طبیعی "امید" تنها یکی از دستاورد‌های فعالیت شبانه روزی مددکاران حوزه کاهش آسیب‌های اجتماعی پایگاه‌های خدمات اجتماعی و گشت‌های حامی شهر است. در همین راستا در سال گذشته تنها در پایانه مسافربری شرق تهران ۷۰۰ فرد با انواع آسیب‌های اجتماعی توانسته اند از خدمات پایگاه بهره‌مند و ساماندهی شوند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.