سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اعتبار ویژه برای مبارزه با آفات در استان کرمان

20 میلیارد تومان اعتبار برای مقابله با آفات درختان مثل سوسک سرخرطومی و چوب خواران خرما اختصاص یافت.

رئیس سازمان حفظ نباتات وزارت جهاد کشاورزی گفت: این وزارتخانه با تغییر رویکرد خود برای مبارزه با آفات و بیماری‌های باغات و مزارع کشور برنامه دارد.

 رنجبر در نشست گیاهپزشکی و مقابله با آفات و بیماری‌های کشاورزی استان کرمان افزود: در گام نخست، مبلغ بیست میلیارد تومان اعتبار برای مقابله با آفاتی همچون سوسک سرخرطومی و چوب خواران خرما اختصاص یافته که از این عدد، چهار میلیارد تومان به استان کرمان تخصیص یافته است.

 او با اشاره به وجود بخش عظیمی از مزارع و باغات کشور در استان کرمان از توجه ویژه وزارت جهاد کشاورزی به این استان خبر داد و اظهار داشت: این وزارتخانه با تغییر رویکرد خود در صدد مقابله علمی و استفاده کمتر از سموم شیمیایی برای رفع آفات و بیماری‌های بخش کشاورزی است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان هم گفت: در استان کرمان محصولات متنوع کشاورزی و باغی تولید می‌شود که به دلیل همین تنوع آفات و بیماری‌های مختلف محصولات و باغات استان را تهدید می‌کند.

داود بیگلری افزود: با همکاری همه دستگاه‌های مرتبط و مشارکت کشاورزان و باغداران قرارگاه مقابله با آفات و بیماری ها‌ی بخش کشاورزی در استان شکل گرفته و تاکنون نیز گام‌های موثری در این زمینه برداشته شده است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.