سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سیستم سرمایش بیمارستان چابهار تا هفته آینده راه‌اندازی می‌شود

مدیر شبکه بهداشت و درمان چابهار گفت: سیستم سرمایش و چیلر‌های بیمارستان چابهار بیش‌از هشت سال قبل از مدار خارج و تا کنون از کولرگازی و اسپیلت استفاده می‌شد که هم‌اینک با همکاری منطقه آزاد سیستم سرمایشی این بیمارستان تا هفته آینده راه‌اندازی می‌شود.

همایون دادگر گفت: متاسفانه از سال ۱۳۷۹ که درمانگاه تامین اجتماعی ۲۵ تختخوابی تحویل وزارت بهداشت و درمان شده خیلی از بخش‌ها ناقص بوده و این ساختمان نقص‌های زیادی داشته، اما به دلیل حجم بالای مشکلات، مدیریت بهداشت و درمان چابهار مجبور به تحویل آن با وجود همه کمبود‌ها شده است.

وی بیان کرد: متاسفانه مسوولان وقت هیچ اقدام مثبتی برای رفع مشکلات سرمایشی و آب بیمارستان امام علی (ع) نداشتند و بجای رفع مشکلات چیلر‌ها و سیستم سرمایش و تهویه هوا در اتاق‌های مختلف کولرگازی و اسپیلت نصب کرده‌اند که این خود هزینه‌های برق را بالا برده و نگهداری و تعمیرات آن‌ها را سخت‌تر از گذشته کرده است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان چابهار با تایید نبود کولرگازی، سیستم تهویه هوا و بستری شدن بیماران در گرمای طاقت فرسا و آوردن پنکه و استفاده آن توسط بیماران بستری شده در بیمارستان امام علی (ع) ادامه داد: بعد از هشت سال از کار افتادن چیلر‌ها در سال گذشته پیگیری‌های لازم برای راه‌اندازی و خرید چیلر‌های سرمایشی این بیمارستان آغاز شد.

وی گفت: منطقه آزاد چابهار برای سیستم سرمایش بیمارستان امام علی (ع) قول مساعد داده و هم‌اینک در حدود چهار میلیارد تومان پرداخت کرده که در مجموع قرار است هفت میلیارد تومان به بیمارستان برای راه‌اندازی سیستم سرمایشی کمک کنند.

دادگر تصریح کرد: در سال ۱۳۷۹ این ساختمان برای درمانگاه تامین اجتماعی ۲۵ تختخوابی پیش بینی شده و هیچ‌گاه برای حجم بالای تردد و مراجعات فعلی و تعداد ۲۱۸ تخت، امکانات و فضا دیده نشده برای همین شاهد فرسوده شدن سریع بخش‌هایی از ساختمان و از دست دادن مقاومت قبلی هستیم و مجبور شدیم در نهایت با جک آهنی برای عدم ریزش ساختمان بر روی سر بیماران استفاده کنیم.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.