سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

انویدیا قصد دارد صنعت بازی را متحول کند

این هفته انویدیا از مدل جدیدی از هوش مصنوعی رونمایی کرد که توانایی تبدیل محتوای دو بعدی به محتوای سه بعدی با دقت بالا را دارد.

غول فناوری NVIDIA در یک پست وبلاگی اعلام کرد که مدل جدیدی از هوش مصنوعی به نام Neuralangelo می‌تواند با استفاده از شبکه‌های عصبی تصاویر سه بعدی را بازسازی کند.
 
انویدیا اضافه کرد که مدل جدید هوش مصنوعی می‌تواند کلیپ‌های ویدئویی دو بعدی را به ساختار‌های سه بعدی دقیق تبدیل کند و این منجر به ایجاد کپی‌های مجازی و ساختمان‌های واقعی، مجسمه‌ها و چیز‌های دیگر در دنیای واقعی می‌شود.
 
سازندگان محتوای حرفه‌ای می‌توانند تصاویر سه بعدی تولید شده از محتوای دو بعدی را به برنامه‌های طراحی وارد کنند و آن‌ها را برای استفاده در هنر، توسعه بازی‌های ویدیویی و روباتیک اصلاح کنند.
 
بنا بر اعلام انویدیا توانایی Neuralangelo برای ترجمه بافت‌های پیچیده مواد، از جمله: پانل‌های سقف، صفحات شیشه ای، و سنگ مرمر صاف، از کلیپ‌های ویدئویی دو بعدی به اشیاء سه بعدی بسیار برتر از روش‌های قبلی است.
 
دقت عالی بازسازی‌های سه‌بعدی، باعث می‌شود تا توسعه‌دهندگان حرفه‌ای و سازندگان محتوا به شکل آسانتری اشیاء مجازی قابل استفاده برای پروژه‌های خود را با استفاده از فیلم‌های ضبط‌شده توسط گوشی‌های هوشمند ایجاد کنند.
 
در یک نمایش، محققان انویدیا نشان دادند که چگونه این مدل می‌تواند اشیاء معروف مانند مجسمه دیوید میکل آنژ یا اشیاء معمولی مانند کامیون را بازسازی کند. مدل Neuralangelo همچنین می‌تواند فضای داخلی و خارجی ساختمان‌ها را بازسازی کند.
 
با استفاده از یک ویدیوی دوبعدی از یک شی یا صحنه که از زوایای مختلف عکس گرفته شده است، مدل چندین فریم را انتخاب و دیدگاه‌های مختلفی را ثبت می‌کند. پس از قرار دادن دوربین برای هر فریم، هوش مصنوعی یک نمایش سه بعدی تقریبی از صحنه ایجاد می‌کند.
 
سپس این مدل رندر را اصلاح می‌کند تا جزئیات را واضح‌تر نشان دهد، درست همانطور که یک مجسمه‌ساز سنگ را برای تقلید از بافت پارچه یا یک پیکره انسانی حک می‌کند، و نتیجه نهایی یک شی سه‌بعدی یا صحنه‌ای در مقیاس بزرگ است که می‌تواند در برنامه‌های واقعیت مجازی استفاده شود. 
 
انویدیا گفته است که Neuralangelo یکی از حدود ۳۰ پروژه‌ای است که روی بخش تحقیقاتی انویدیا Research کار می‌کند که در کنفرانس بینایی کامپیوتر و تشخیص الگو که بین ۱۸ تا ۲۲ ژوئن در ونکوور کانادا برگزار می‌شود، ارائه خواهد شد.

منبع: aitnews

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.