سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در مزار شریف:

امام خمینی (ره) همواره بر حمایت مردم افغانستان تاکید داشتند

سرکنسول جمهوری اسلامی‌ ایران در شهر مزارشریف گفت امام خمینی (ره) همواره بر حمایت مردم و انسجام اقوام و مذاهب در افغانستان تاکید داشتند.

همزمان با ایام رحلت حضرت امام خمینی (ره) بنیان گذار انقلاب اسلامی، سید حسن یحیوی، سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در شهر مزارشریف در جمع خبرنگاران گفت: امام خمینی (ره) یک شخصیت دین باور، عارف، مردمی، شجاع، استکبار ستیز، رحیم، عاطفی، بصیر، فقیه، آگاه، عالم، فیلسوف، خوش اخلاق، مدیر و با درایت بود که در سطح جهان نظریات فراگیر و همه شمول داشت و از طرفی هم در تمام عملکرد شان رضایت الهی را در نظر می گرفتند.

یحیوی افزود راهکار مبارزه با دشمنان اسلام و مسلمین نیز در وصیت نامه امام خمینی (ره) درج شده و در حقیقت وصیت نامه امام (ره) منشور تداوم مسیر انقلاب اسلامی می باشد.

وی افزود امام خمینی (ره) در بحث های روز و اتفاق های جاری، نگاه جامع داشتند که این نگاه را در استکبار ستیزی، حمایت از مستضعفین، نام گذاری روز جهانی قدس در حمایت از مردم فلسطین علیه رژیم غاصب اسرائیل و نام گذاری هفته وحدت به مناسبت میلاد پیامبر (ص) برای وحدت در میان شیعیان و اهل سنت می شود مشاهد کرد.

سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در مزارشریف گفت همان طوریکه امام خمینی (ره) علیه رژیم اشغالگر قدس و استعمارگری آمریکا بیانیه و نظرات مبارزاتی ایراد می فرمودند به همان اندازه علیه اشغالگری شوروی به خصوص در افغانستان نظر می دادند‌ و همواره بر حمایت مردم و انسجام اقوام و مذاهب در افغانستان تاکید داشتند.

یحیوی افزود بعد از امام خمینی (ره) نیز رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت امام خامنه ای (مدظله) مخالفت خود را علیه اشغال افغانستان توسط غربی ها ایراد و اعلان نمودند که الحمدالله نعمت عدم حضور غربی ها در افغانستان حاصل شده است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.