سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

طاهری:

اقلیم شهری هر جغرافیا براساس نحوه زیست آن خطه مدنظر قرار گیرد

رئیس شورای شهر شیراز، محیط زیست را از ارکان غیرقابل چشم‌پوشی و از اساسی‌ترین نیاز‌های امروز کلان‌شهر‌ها دانست و گفت: اقلیم شهری هر جغرافیا همواره بر اساس نیاز‌ها و نحوه زیست در آن خطه باید مدنظر قرار گیرد.

مهدی طاهری در چهل‌ویکمین نشست کمیسیون محیط زیست و خدمات شهری مجمع شهرداران کلانشهر‌های ایران به میزبانی شیراز گفت: ما وارثان مهندسی سابق شهر‌ها هستیم.

به گفته این مقام ارشد پارلمان شهری در کلان‌شهر شیراز؛ محیط زیست از ارکان غیرقابل چشم‌پوشی و از اساسی‌ترین نیاز‌های امروز کلانشهرهاست و اقلیم شهری هر جغرافیا همواره بر اساس نیاز‌ها و نحوه زیست در آن خطه باید مدنظر قرار گیرد. 

او تاکید کرد: برای مطالعات اقلیم الزاما باید مطالعات هواشناسی، زمین شناسی و آب‌شناسی متفقا نجام شود و این مطالعات باید هر دوره ۱۰ ساله تکرار شود، زیرا اکوسیستم شهر در طول زمان دچار تحول می‌شود و منطور از زیست بوم کارکرد اقلیم شهری و شهروند است. 

رئیس شورای اسلامی شهر شیراز گفت: امروزه در جهت بالابردن کیفیت زندگی شهروندان باید اقدامات ما بر اساس مطالعات جامع و فراگیر انجام گیرد که ضعف این عملکرد در سراسر کلانشهر‌های کشور احساس می‌شود.

طاهری گفت: باید با همکاری و هم‌افزایی همه دستگاه‌ها، مطالعات وسیع‌تر و تکمیلی به کمک مدیریت شهری بیاید تا بتوان در محیط زیست سالم‌تر به زندگی پرداخت.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.