سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اجرای مرحله جدید طرح کالابرگ الکترونیک از امروز در کردستان آغاز شد

مرحله جدید طرح کالابرگ الکترونیک از امروز در کردستان اجرایی می‌شود و بر این اساس، یارانه سه دهک پایین درآمدی، مشروط به استفاده از یارانه برای خرید کالا، ۲۰ درصد افزایش می‌یابد.

فرزاد پیشکاری مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی کردستان از اجرای مرحله جدید طرح کالابرگ الکترونیک در استان خبرداد و گفت: بر اساس این طرح، یارانه سه دهک پایین درآمدی، به شرط استفاده از یارانه برای خرید کالا، ۲۰ درصد افزایش می‌یابد.

او افزود: در این مرحله همه مشمولان طرح می‌توانند به‌صورت اختیاری از کالابرگ الکترونیکی استفاده کنند.

پیشکاری با اشاره به اینکه کارت جدیدی برای‌ کالابرگ الکترونیکی صادر نمی‌شود و همه کارت‌های بانکی به نام سرپرست خانوار در طرح کالابرگ الکترونیک قابل استفاده است ، ادامه داد: شرط استفاده از افزایش اعتبار کالابرگ نیز خرید بیش از ۷۰ درصد از یارانه (معادل ۳۲۰ هزار تومان به ازای هر نفر) است.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان گفت: این مرحله از ۱۳ خردادماه سال جاری برای خانوارهای تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی در دهک‌های اول تا سوم اجرایی می‌شود.

پیشکاری افزود: در این مرحله ۲۰۰ هزار نفر که تحت پوشش کمیته امداد و یا بهزیستی هستند، با استفاده از کارت‌های بانکی و اعتبار یارانه خود می‌توانند یک ماه زودتر، کالای مورد نظر خود را خریداری کنند.

او یادآور شد: شیر کم‌چرب بطری، پنیر، تخم‌مرغ، گوشت مرغ، روغن مایع، ماکارونی، برنج ایرانی، لبنیات، قند و شکر، حبوبات و گوشت منجمد گوساله، ۱۱ قلم کالای اساسی در طرح ملّی کالابرگ الکترونیک است.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان عنوان کرد: ۶ فروشگاه زنجیره‌ای بزرگ در این طرح مشارکت دارند و در شهرها و روستاهای کوچک نیز برای فروشندگان بارکدخوان نصب می‌شود تا دسترسی مردم و امکان بهره‌مندی عمومی از کالابرگ الکترونیکی فراهم شود.

پیشکاری خاطرنشان کرد: همه خانوارهای مشمول دریافت یارانه می‌توانند با نصب برنامه شبکه ملی اعتبار «شما» و یا شماره‌گیری #۱۴۶۳*۵۰۰* از باقی‌مانده اعتبار خود مطلع شوند.

او با اشاره به اجرای فاز دوم این طرح ، عنوان کرد: اجرای طرح کالابرگ الکترونیکی در فاز دوم خود در سطح روستاهای استان و برای خدمت رسانی دولت تا دورترین ساکنین روستاهای استان است.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان گفت: فاز دوم، همه فروشگاههای عرضه نیازمندی های خوراکی و مصرفی مردم در سطح دهستانها و روستاهای سطح استان را به شبکه ملی اعتبار متصل خواهیم کرد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.