سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

امیر عبداللهیان عازم تهران شد

وزیر امور خارجه که برای شرکت در اجلاس دوستان بریکس به آفریقای جنوبی سفر کرده بود به سفر سه روزه خود پایان داد و عازم تهران شد.

حسین امیر عبداللهیان صبح روز پنجشنبه ۱۱ خرداد به وقت محلی و در پاسخ به دعوت خانم «نالدی پاندور» وزیر خارجه آفریقای جنوبی وارد شهر کیپ تاون شد.

وی در جریان این سفر که سومین سفر آفریقایی وی به شمار می‌رود، علاوه بر سخنرانی در اجلاس دوستان بریکس و ترسیم سیاست‌های جمهوری اسلامی ایران در حوزه چندجانبه گرایی و اعلام تمایل کشورمان برای عضویت در بریکس، با برخی از وزرای شرکت کننده نیز دیدار و گفتگو کرد.

رییس دستگاه دیپلماسی کشورمان در راستای رایزنی با اعضای بریکس با وزرای خارجه روسیه، هند، آفریقای جنوبی و برزیل ملاقات کرد.

امیر عبداللهیان همچنین در راستای تقویت سیاست همسایگی جمهوری اسلامی ایران با وزرای خارجه امارات و عربستان نیز دیدار داشت، توسعه روابط دوجانبه در ابعاد اقتصادی و سیاسی محور این دیدار‌ها بود.

دیدار با وزرای خارجه کومور و گابن بخش دیگری از برنامه‌های وزیر امورخارجه در کیپ تاون بود. در ملاقات وزیر خارجه کومور، این کشور درخواست کرد تا روابط سیاسی خود را با جمهوری اسلامی ایران از سربگیرد که مورد استقبال امیرعبداللهیان قرار گرفت.

امیر عبداللهیان پس از ملاقات وزیر خارجه گابن عازم تهران شد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.