محمد خانچی گفت: تسریع در عملیات اجرایی این پل از جمله موضوعاتی مهمی است که با جدیت در حال پیگیری است.
او میگوید: عملیات اجرایی پل بتنی فلزی میانرود به طول۴۲۰ متر با ۱۴ دهانه ۳۰ متری در سال ۱۳۸۰ با برگزاری آئینی با حضور مسئولان ملی، استانی و محلی بر روی رودخانه دز آغاز شد، اما به دلیل قطع ردیف اعتباری این پروژه از محل اعتبارات ملی در سال ۱۳۸۷، عملیات اجرایی آن متوقف شد.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خوزستان ادامه داد: باتوجه به اینکه تمکیل پروژههای نیمه تمام در اولویت کاری دولت سیزدهم قرار دارد، ردیف اعبتاری این پروژه مجدد در بودجه احیاء و ادامه کار شروع شده است.
به گفته او کاهش ۴۰ کیلومتری مسیر دزفول به اهواز و سهولت تردد اهالی شهرهای میانرود، صفی آباد و شهر امام به هفت تپه، برقراری ارتباط مطلوب و ایمن کارخانههای مستقر در هفت تپه و ایمنی تردد کارگران شاغل در این شرکتها از مهمترین اهداف ساخت این پل است.
خانچی میگوید: با تکمیل و بهرهبرداری از پل میانرود علاوه بر اینکه شهرهای میانرود و شهر امام و تعدادی از روستاهای بخش مرکزی دزفول از بن بست خارج میشوند، مسافت جادهای دزفول به اهواز نیز بیش از ۴۰ کیلومتر کاهش مییابد.