سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیر مجموعه کاخ گلستان مطرح کرد؛

ظرفیت همکاری مشترک فرهنگی کاخ گلستان و موزه آستان حضرت عبدالعظیم

مدیر مجموعه کاخ گلستان روز چهارشنبه ۱۰ خرداد به مناسبت ولادت امام رضا (ع) ضمن زیارت حضرت عبدالعظیم از موزه آستان مقدس نیز بازدید کرد.

آفرین امامی، مدیر مجموعه کاخ گلستان روز چهارشنبه ۱۴۰۲/۳/۱۰ به مناسبت ولادت باسعادت امام رضا (ع) ضمن ادای احترام و آداب زیارت حضرت عبدالعظیم از موزه آستان مقدس نیز بازدید کرد.

به گفته آفرین امامی در این موزه آثار متعددی از دوره‌های مختلف، مثل سلجوقی، تیموری و قاجار نگهداری میشود. برخی از این آثار شامل؛ درب‌های چوبی معرق، خاتم و فلزی، کتیبه‌های قرآنی، نسخه‌های خطی، مهر ها، اسناد، پرده و تابلو‌های های نقاشی، قرآن‌های خطی، سنگ قبر‌های قاجاری و اشیاء تزئینی مانند جام، شمعدان و چراغ‌هایی است که از دوره‌های مختلف خصوصاً قاجار به جا مانده است، همچنین ظروف سفالی مربوط به هزاره چهارم ق م تا دوره سلجوقی و قطعات ضریح‌های قبلی که در طرح توسعه حرم به این محل منتقل شده در موزه نگهداری میشود و در معرض نمایش است. سکه‌های نقره متعلق به دوره‌های تاریخی مختلف از دیگر اشیاء ارزشمند این موزه است.

امامی اعلام کرد: باتوجه به اینکه حجم گسترده‌ای از آثار موجود در موزه حرم مربوط به دوره ناصرالدین شاه است و ارتباط مستقیم با هنر و فرهنگ دوره قاجار، عهد ناصری و روایت‌های کاخ گلستان دارد مقرر شد به زودی نشست‌های تخصصی و نمایشگاه‌های مشترک برگزار شود.

وی افزود: کاخ گلستان و موزه آستان مقدس حضرت عبدالعظیم به دلیل وجود اشتراکات در حفظ و نگهداری و نمایش آثار تاریخی با قدمت مشابه و محتوا‌هایی که به هم گره خورده می‌توانند همکاری و تعاملات مشترک بسیاری در فعالیت‌های متنوع فرهنگی _ پژوهشی و برگزاری نمایشگاه داشته باشند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.