سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رویترز: آمریکا به دنبال تامین مهمات جنگ اوکراین از ژاپن است

در میانه کمبود مهمات، برخی منابع می‌گویند آمریکا به دنبال تامین مواد منفجره از ژاپن است که سال‌ها است صادرات اقلام نظامی را ممنوع اعلام کرده است.

خبرگزاری رویترز به نقل از دو منبع آگاه می‌گوید آمریکا به دنبال آن است تا مواد انفجاری از جمله تی ان تی مورد نیاز توپ‌های ۱۵۵ میلی متری اوکراین را از ژاپن تهیه کند.

به گزارش رویترز، ژاپن صادرات برخی اقلام نظامی به خارج کشور را ممنوع می‌داند. با این وجود، به نظر می‌رسد در میانه کمبود مهمات، راه حلی برای فعال کردن فروش تی ان تی پیدا کرده است.

یکی از افرادی که از مذاکرات صادرات تی ان تی در ژاپن مطلع است، با اشاره به حساسیت موضوع به رویترز گفت: «راهی برای آمریکا پیدا شده تا بتواند از ژاپن مواد منفجره بخرد». 

یک منبع دیگر می‌گوید توکیو که این هفته میزبان لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا است، به واشنگتن گفته که اجازه فروش تی ان تی صنعتی را صادر می‌کند، زیرا این ماده منفجره فقط یک محصول نظامی نیست. این منبع اضافه کرد آمریکا می‌خواهد یک شرکت ژاپنی را به زنجیره تامین تی ان تی متصل کند تا مواد منفجره را به کارخانه‌های مهمات متعلق به ارتش آمریکا تحویل دهد و در نهایت آن‌ها را در گلوله‌های ۱۵۵ میلی متری بسته بندی کند.

به نظر می‌رسد فومیو کیشیدا، نخست وزیر ژاپن می‌خواهد به اوکراین کمک کند، زیرا دولت او می‌ترسد پیروزی روسیه باعث شود چین به تایوان حمله کند و کشورش را درگیر یک جنگ منطقه‌ای کند. عقب‌نشینی ژاپن از صلح‌طلبی، تا کنون به کمک‌های نظامی کشنده کشیده نشده است و کمک‌های توکیو به کی‌یف را محدود به بسته‌هایی مانند جلیقه، کلاه ایمنی و جیره غذایی کرده است.

افزون بر این، پس از سفر ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین به ژاپن در اجلاس سران گروه هفت، کیشیدا با اهدای جیپ و کامیون موافقت کرد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.