سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

زمینه آزادی ۳۰ زندانی بدهکار در اصفهان فراهم شد

رئیس کل دادگستری استان اصفهان گفت: همزمان با دهه کرامت امکان آزادی ۳۰ زندانی جرائم غیرعمد مالی فراهم شد.

رئیس کل دادگستری استان اصفهان  گفت:دهه نخست خرداد امسال و در قالب برپایی پویشی با عنوان ذیل سایه سلطان‌خراسان تلاش شد به برکت اعیاد ذی‌القعده و با سعی گروه‌های صلح و سازش روزانه زمینه آزادی ۲ زندانی فراهم شود که با استقبال خیران خداجو در نصف‌جهان، این تعداد تا امروز یعنی سالروز ولادت امام رضا (ع) به ۳۰ زندانی جرایم غیرعمد افزایش یافت.

حجت‌الاسلام والمسلمین اسدالله جعفری ۲ نفر از زندانیان استخلاص یافته را زندانیان با مدت حبس بالای۲ سال عنوان کرد و افزود: روند آزادی این زندانیان با احراز آبرومندی و نیازمندی زندانیان زیرپوشش ستاد دیه از طریق اخذ آخرین استعلام‌های ثبتی و تحقیقات در مرحله‌ای از فرآیند رسیدگی به پرونده‌ها با مسجل شدن نداشتن استطاعت محبوسان مذکور برای شکات خصوصی صورت گرفت.

او گفت: این افراد با چشم‌پوشی از مبلغی معادل ۱۱۲ میلیارد و ۲۸۸ میلیون ریال، نقش مهمی در آزادی قریب‌الوقوع زندانیان دارند.

حجت الاسلام والمسلمین جعفری افزود: با پذیرش اعسار برخی مددجویان و قبولی دادخواست تعدیل و همسان‌سازی شرایط پرداخت محکومان با اوضاع معیشتی آنها، مقرر شد که رقمی معادل ۸۸ میلیارد و ۷۳۷ میلیون ریال و به عبارتی ۳۵.۱ درصد دیون مورد تقاضا از سوی طلبکاران به صرف ارایه دادخواست اعسار یا تقسیط اقساط، ماهانه از جانب خود بدهکاران تامین و تسویه شود.

ستاد مردمی رسیدگی به امور دیه و کمک به زندانیان نیازمند استان اصفهان از رمضان سال ۱۳۸۰ فعالیت خود را آغاز کرد.

زندانیان جرایم غیرعمد شامل محکومان به پرداخت دیه ناشی از تصادف و حوادث کارگاهی، مهریه و نفقه و بدهی‌مالی هستند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.