سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ساخت و ساز غیرمجاز در حریم راه‌ها مهم‌ترین عوامل تأثیرگذار در بروز تصادفات رانندگی

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه گفت : ساخت و ساز غیرمجاز در حریم راه‌ها از مهم‌ترین عوامل تأثیرگذار در بروز تصادفات رانندگی محسوب می‌شود.

علی سلیمی معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه گفت : ساخت و ساز‌های غیرمجاز در حریم راه‌ها از مهمترین عوامل تأثیرگذار در بروز تصادفات رانندگی به حساب می‌آید، هرگونه ساخت و ساز غیرمجاز در حریم راه‌ها به معنای استقبال از حوادث ناگوار ترافیکی و امکان بروز تصادف‌ها با ضریب شکنندگی و صدمه بالا محسوب می‌شود.

وی گفت: براساس تحقیقات و آمار‌های موجود؛ بیشترین جابجایی کالا و مسافر از طریق سامانه جاده‌ای انجام می‌شود و در همین راستا حفظ جسم راه و حریم جاده بسیار مهم است و افزایش جمعیت، رشد فزاینده ترافیک، تولید خودرو و افزایش تردد در محور‌های مواصلاتی بیش از پیش نیاز به ارتقا، توسعه و تعریض جاده‌ها را می‌طلبد، اما ساخت و ساز‌های غیرمجاز در حریم راه‌ها روند توسعه را کاهش می‌دهد.

سلیمی افزود: حفظ و نگهداری راه‌های موجود، یکی از وظایف ذاتی و اصلی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای تلقی می‌شود که با وجود محدودیت‌های اعتباری و مالی با تکیه بر تلاش راهداران در این مسیر گام‌های ارزنده‌ای برداشته شده است.

وی عنوان کرد: شهروندان باید نسبت به خطرات توقف خودرو در حریم راه‌ها آگاهی داشته باشند و از این کار اکیداً پرهیز کنند. هر ساله قسمت زیادی از اعتبارات صرف حفاظت از حریم راه‌ها می‌شود.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه گفت: آگاهی از این موضوع و عدم توقف در حاشیه راه‌ها، گزارشِ ساخت و ساز‌های غیرمجاز به مراجع ذی‌صلاح، مرکز مدیریت راه‌ها با شماره تماس ۱۴۱ و یا گشت‌های راهداری نماد بارز شهروندان آگاه، مسوول و آگاهی از حقوق شهروندی است .

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.