سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اعلام هشدار زرد ؛ باد و باران سمنان را فرا می گیرد

مدیرکل هواشناسی استان سمنان درباره خسارت‌های احتمالی ناشی از وزش باد شدید و بارندگی در این استان به مدت یک هفته هشدار زرد اعلام کرد.

 ایرج مصطفوی مدیرکل هواشناسی استان سمنان گفت: با ورود سامانه بارشی جدید از بعد از ظهر امروز چهارشنبه دهم خرداد به استان سمنان، تا اواخر وقت سه شنبه شانزدهم خرداد، در ارتفاعات و نواحی شمالی رگبار و رعد و برق و در مناطق مستعد بارش تگرگ پیش بینی می‌شود.

وی گفت: در این مدت این سامانه با تغییر دادن فشار هوا در مناطق مختلف سبب وزش باد شدید ، تند بادهای لحظه ای و گرد و خاک می‌شود.

مصطفوی افزود: بر اساس هشدار زرد هواشناسی، بارشی‌های رگباری و بارش تگرگ سبب جاری شدن رواناب، لغزندگی جاده‌ها، احتمال خسارت‌های کشاورزی خواهد شد و وزش باد شدید به تجهیزات شهری و برون شهری خسارت خواهد زد.

مدیرکل هواشناسی استان سمنان با اشاره به اینکه به خاطر وزش باد شدید، احتمال سقوط تابلو‌های تبلیغاتی و سازه‌های موقت و سایر اشیا از ارتفاعات و احتمال شکستن نهال‌ها و درختان کهنسال وجود دارد از مردم و عابران پیاده خواست تا از حاشیه ساختمان‌های نیمه کاره و درختان کهنسال عبور نکنند.

مصطفوی بر ضرورت اطمینان از استحکام سازه‌های موقت و چادر‌های مسافرتی، پوشش گلخانه‌ها و پرهیز از توقف و پارک خودرو در این نقاط تأکید کرد و گفت: با توجه به بارندگی بخصوص در نواحی شمالی و کاهش دید افقی مردم حین تردد در محور‌ها احتیاط کنند و از صعود به ارتفاعات و نواحی کوهستانی پرهیز کنند.

وی همچنین از عشایر خواست از چرای دام‌های خود در ارتفاعات و مراتع خودداری کنند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.