سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ارائه آموزش امدادی به بیش از هزار دانشجوی خوزستانی

معاون آموزش و پژوهش جمعیت هلال احمر خوزستان از برگزاری کارگاه‌های آموزش خود امدادی و دگر امدادی ویژه دانشجویان استان خبر داد.

مجتبی طحان گفت: طرح آموزش‌های همگانی دانشجویان ساکن در خوابگاه‌های دانشجویی به مدت ۴ ساعت اجرا و هزار و ۵۲ دانشجو نیز از آموزش‌هایی مانند خونریزی، خفگی، احیا بهره‌مند شدند.

او می‌گوید: هدف از اجرای این کارگاه‌ها، افزایش سطح خودامدادی و دیگرامدادی در سطح دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی است.

معاون آموزش و پژوهش جمعیت هلال احمر خوزستان گفت: حوادث و بلایا سالیانه جان صد‌ها هزار نفر را می‌گیرند و کشور ایران نیز در زمره پنج کشور اول بلاخیز در جهان است.

طحان گفت: آموزش‌های همگانی موجب کاهش ترس و اضطراب و نیز کاهش خسارات ناشی از سوانح می‌شود. جامعه، خانواده و شهروندان باید بدانند که به هنگام وقوع آتش‌سوزی چه باید بکنند و به هنگام وقوع طوفان، زلزله یا سیل به کجا پناه ببرند. مردم باید آماده باشند تا به هنگام ضرورت خانه‌های خود را ترک کنند و در پناهگاه‌های عمومی استقرار یابند. در چنین اوضاعی شهروندان باید بدانند که چگونه نیاز‌های اولیه پزشکی خود را تأمین کنند.

معاون آموزش و پژوهش جمعیت هلال احمر خوزستان می‌گوید: مردم با انجام اقداماتی می‌توانند دامنه خسارات ناشی از سوانح را کاهش داده (ازجمله ساخت سیل‌بند، ارتفاع‌دادن به خانه‌های مسکونی یا جا به جایی محل سکونت از مسیر خطر و محکم‌کردن وسایلی که در جریان زمین‌لرزه احتمال سقوط آن‌ها می‌رود) یا به طورکلی خود را از گزند خطر دور نگه دارند. 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.