سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بزرگترین شهرک صنعتی شرق کشور آماده سرمایه‌گذاری شد

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی گفت: شهرک صنعتی شماره پنج مشهد به عنوان بزرگترین شهرک صنعتی شرق کشور با تامین امکانات زیرساختی ، آماده واگذاری زمین به متقاضیان سرمایه‌گذاری است.

جعفر فرشچی مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی روز سه شنبه گفت: همزمان با دهه کرامت، این شهرک صنعتی ۱۳ خرداد ماه طی مراسمی با حضور سرپرست وزارت صنعت، معدن، تجارت و برخی از مسئولان کشوری و استانی به بهره برداری می‌رسد.

وی درباره جزئیات امکانات ایجاد شده در شهرک صنعتی شماره پنج مشهد گفت: مساحت کل شهرک یکهزار و ۹۸۷ هکتار بوده که از این میزان ۲۰۰ هکتار حوزه عملیاتی و ۱۲۰ هکتار حوزه صنعتی است و به طور کلی هزینه ایجاد شهرک صنعتی در پنج فاز ۲۰۰ هکتاری، ۱۷ هزار و ۵۹۵ میلیارد ریال شده است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی درباره مهمترین فعالیت‌های انجام گرفته برای شهرک صنعتی شماره پنج مشهد طی سال‌های اخیر اظهار کرد: ایجاد زیرساخت برای شهرک صنعتی به مساحت ۲۰۰ هکتار، تامین برق به میزان ۸.۵ مگاوات، گرفتن مجوز ۴۳ مگاوات و تامین آب به میزان ۳۰ لیتر بر ثانیه، گرفتن مجوز برداشت گاز به میزان ۲۳۰ هزار مترمکعب از شرکت ملی گاز ایران در این مدت از جمله این اقدامات بوده است.

فرشچی اظهار کرد: شبکه برق ۲۰ کیلوولت به طول ۱۰ کیلومتر برای شهرک صنعتی شماره پنج مشهد اجرا شده و در حوزه عملیاتی این شهرک، همه خیابان‌ها آسفالت و جدول گذاری شده است.

وی افزود: همچنین طول خط انتقال و توزیع آب اجرا شده در شهرک صنعتی شماره پنج ۹.۵ کیلومتر است که بهره برداری از مرحله نخست این شهرک با استقرار ۲۴۰ واحد صنعتی و جذب ۱۵۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری زمینه اشتغال ۶ هزار نفر را فراهم می‌کند و کاهش مشکلات محور غرب مشهد به جهت محدودیت زمین برای توسعه واحد‌های صنعتی و ایجاد واحد‌های دانش بنیان را رفع می‌نماید.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.