سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برنامه‌ریزی آمریکا برای حمله به مراکز پرجمعیت سوریه

سرویس اطلاعات خارجی روسیه اعلام کرد آمریکا درحال برنامه ریزی برای حمله به مکان‌های شلوغ و مراکز دولتی سوریه است.

سرویس اطلاعات خارجی روسیه (SVR) امروز (سه شنبه) اعلام کرد که آمریکا در حال آماده سازی حملات تروریستی به مکان‌های شلوغ و موسسات دولتی در سوریه است.

براساس گزارش اسپوتنیک، SVR در بیانیه‌ای اعلام کرد: سرویس‌های اطلاعاتی آمریکا به عنوان ابزاری معمول برای اجرای طرح‌های خرابکارانه خود (در سوریه)، دوباره قصد استفاده از تروریست‌های افراطی را دارند. 

سرویس اطلاعات خارجی روسیه همچنین گفت که کنترل مستقیم چنین عملیاتی از پایگاه نظامی آمریکا در التنف واقع در سرزمین‌های تحت کنترل مخالفان دولت سوریه انجام می‌شود، جایی که صدها شبه نظامی داعش در حال آموزش هستند.

سرویس اطلاعاتی گفت که سرویس‌های ویژه آمریکا حملات را عمدتاً در استان‌های جنوبی السویداء و درعا هماهنگ می‌کنند. شبه نظامیان تحت کنترل آمریکا همچنین یک بزرگراه مهم استراتژیک بین شهر‌های تدمر و دیرالزور را هدف قرار می‌دهند.

پیش از این نیز «سرگئی ناریشکین»، رئیس دستگاه اطلاعات خارجی روسیه اعلام کرد دولت آمریکا مأموریت ویژه‌ای را به گروه موسوم به «ارتش آزاد سوریه» محول کرده است. در بیانیه سرویس اطلاعات خارجی روسیه آمده بود: «رئیس سرویس اطلاعات خارجی گفته که آمریکا کماکان از گروه‌های افراطی تحت کنترل خود در سوریه برای تضعیف جایگاه دولت قانونی این کشور استفاده می‌کند.»

این نهاد روسیه‌ای خاطرنشان کرده که این «فعالیت‌های مخرب» از پایگاه‌های ارتش آمریکا در منطقه «التنف) واقع در استان «حمص» هماهنگ می‌شوند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۲۳:۰۷ ۰۹ خرداد ۱۴۰۲
مرگ بر آمریکای دزد و تروریست