سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تغذیه نادرست، زنگ خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی

مدیر گروه واحد بهبود تغذیه معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی البرز گفت: بیش از ۵۰ درصد جمعیت البرز دچار اضافه وزن هستند و تغذیه نادرست دارند.

قاسمی بابیان این که بیش از ۵۰ درصد جمعیت البرز دچار اضافه وزن هستند و تغذیه نادرست دارند  و این میزان در خانم‌ها بیشتر از  آقایان است، گفت: چاقی به دلیل سبک زندگی ناسالم رخ می‌دهد کم تحرکی، استرس، نداشتن خواب کافی شبانه و ... غیره زمینه بروز بیماری چاقی و ابتلا به بیماری‌های غیر واگیر را نیز افزایش می دهد.
 
او با بیان این که ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی در استان روند صعودی دارد افزود: البرز جز استان‌های کم تحرک کشور است و تحرک نداشتن با بروز چاقی و ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی رابطه مستقیم دارد.
 
 مدیر گروه واحد بهبود تغذیه معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی البرز با اشاره به این که چاقی و کم تحرکی مهم‌ترین عوامل خطر زا قابل اصلاح است گفت: دیابت فشار خون سرطان‌ها نیز در جامعه رو به افزایش است.
 
او افزود: بر اساس تحقیقات سازمان بهداشت جهانی به ازای هر یک درصد افزایش فعالیت بدنی از ۱۰۰ مرگ ناشی از بیماری‌های قلبی و عروقی جلوگیری می‌شود بنابراین خانواده‌ها باید فعالیت مستمر و روزانه ورزش و پیاده روی را در برنامه خود بگنجانند.
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.