سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

۸۰ هزار هکتار از اراضی ملی به بیت‌المال بازگشت

فرمانده یگان حفاظت سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری از رفع تصرف ۸۰ هزار هکتار از اراضی ملی در سال ۱۴۰۱ خبر داد.

سرهنگ رضا اکبری فرمانده یگان حفاظت سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری گفت: ۸۰ هزار هکتار از اراضی ملی در سال ۱۴۰۱ رفع تصرف شد و به بیت المال بازگشت.

وی ادامه داد: ۴۵۰ نفر در زمینه قاچاق چوب زمین خواری و تصرف‌های اراضی ملی دستگیر و با تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی شدند.

وی بیان کرد: طبق گزارش‌ها آتش‌سوزی در عرصه‌های جنگلی و مرتعی کشور سال گذشته ۸۹ درصد کاهش داشته که نشان از تلاش شبانه‌روزی و انجام اقدام‌های پیشگیرانه است.

فرمانده یگان حفاظت سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری با اشاره به کمبود نیروی انسانی در این یگان تصریح کرد: تقویت مشارکت اجتماعی نقش مهمی در حفاظت و کاهش آتش‌سوزی در عرصه‌های منابع طبیعی دارد و انتظار می‌رود آحاد جامعه در این بخش همراهی کنند.

وی یادآور شد: سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری راهبرد هوشمندسازی یگان حفاظت را به منظور جبران کمبود نیروی انسانی در دستور کار دارد و در مرحله نخست نصب دوربین‌های پایش در عرصه‌های ملی و ایجاد مرکز مانیتورینگ در استان‌ها دنبال می‌کند.

سرهنگ اکبری اضافه کرد: برای هوشمندسازی یگان حفاظت این سازمان در مرحله نخست اجرای طرح ۲۴۰ میلیارد تومان نیاز است و انتظار می‌رود در بخش تامین اعتبارات به این حوزه نگاه ویژه شود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.