سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دوازدهمین جشنواره بین‌المللی عکس رضوی در مشهد به مرحله آخر رسید

دوازدهمین جشنواره بین المللی عکس رضوی به عنوان یکی از برنامه های جشنواره بین المللی فرهنگی- هنری امام رضا (ع) متعلق به بنیاد فرهنگی - هنری امام رضا (ع)  روز دوشنبه در مشهد با شناسایی نفرات برتر به مرحله آخر رسید.

مدیرعامل و عضو هیات مدیره بنیاد بین المللی فرهنگی و هنری امام رضا (ع) با اشاره به تاریخ برخی از آثار هنری در طول تاریخ گفت:هنر عکاسی قدمت کمتری نسبت به سایر هنر‌های اسلامی دارد، ولی تاریخ عکاسی با رویکرد ظرفیت‌های تکنولوژی که دارد نسبت به وقایع و اتفاقات تاریخی جلوه دیگری داده است.

مرتضی سعیدی زاده افزود: در این بنیاد از زاویه‌ای به هنر نگاه می‌شود، زیرا زیارت یک کنش انسانی در ساخت ارتباط بین دلدادگان و انسان کامل رخ می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه تلاش می‌شود تا تولیدات آثار هنری برای آیندگان شکل بگیرد تا امکان ایجاد جریان فرهنگی توسعه پیدا کند ادامه داد:در مهرماه سال آینده و همزمان با ۲۱ دوره این جشنواره مجموعه عکس‌های فاخر ۱۲ دوره عکاسی در قالب کتابی در معرض دید مردم قرار میگیرد.

مدیرعامل و عضو هیات مدیره بنیاد بین المللی فرهنگی و هنری امام رضا (ع) بیان کرد:در این بنیاد سعی شده است تا ایجاد پویایی آثار هنری منجر به ایجاد جریان فرهنگی در حوزه رضوی همراه با آموزش، استعداد یابی و انتشار و ترویج رویداد‌های فرهنگی امتداد پیدا کند.

وی افزود: در جشنواره پایانی از تندیس ارادت رونمایی می‌شود که ضمن تقدیر از هنرمندان نشان ارادت آنان به مقام حضرت علی بن موسی الرضا علیه السلام است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی در این مراسم گفت:عکاس رضوی کارش آغشته به عشق است و کار او فقط ثبت لحظه نیست بلکه امتداد زیارت را به دنبال دارد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.