سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

توسعه اجتماعی و امنیت اجتماعی در گرو رعایت حقوق شهروندی

رئیس کل دادگستری استان یزد گفت: حق شهروندی، یک حق عمومی است که باید از سوی ارکان حاکمیت برای شهروندان یک جامعه تأمین شود.

غلامعلی دهشیری رئیس کل دادگستری استان یزد در نشست هیئت بازرسی حقوق شهروندی دادگستری استان یزد گفت: انسان ها، مخلوق تکریم شده خداوند هستند که فارغ از دین، مذهب، قومیت و نژاد از یک حق یکسان در جامعه برخوردارند.

او افزود: حقوق شهروندی بر مبنای کرامت انسانی برای آحاد جامعه یکسان است و حفظ و صیانت از آن موجب افزایش سرمایه اجتماعی حاکمیت می‌شود.

رئیس کل دادگستری استان، توسعه اجتماعی و امنیت اجتماعی را در گرو رعایت حقوق شهروندی دانست و تصریح کرد: قوانین مختلفی در حوزه حقوق شهروندی با رویکرد پیشگیرانه در حمایت از افراد وجود دارد که اجرایی شدن آن نیازمند تلاش مضاعف است.

او ادامه داد: در سنوات اخیر در استان یزد موارد نقض فاحش حقوق شهروندی گزارش نشده است که این به معنای شرایط کاملا مطلوب نیست، اما نشان می‌دهد سطح التزام به رعایت حقوق شهروندی در این استان خوب است.

دهشیری با اشاره به گزارش برخی از موارد جزئی در گزارش‌های نقض حقوق شهروندی اظهار داشت: رعایت و صیانت از حقوق شهروندی تنها خلاصه در رعایت الزامات قانونی نیست و در بسیاری از موارد باید زیرساخت ها، شرایط و اعتبار و بودجه لازم هم تأمین شود.

او بر فرهنگ سازی و اطلاع رسانی در خصوص حقوق شهروندی تأکید کرد و گفت: یک گام مهم و اساسی در خصوص حقوق شهروندی، تبیین حق شهروندی به آحاد جامعه است که نیازمند استفاده از زبان هنر و رسانه است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.