سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رتبه چهارم سیستان و بلوچستان در اجرای طرح نهضت ملی مسکن

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: طرح‌های نهضت ملی مسکن در همه شهرها در حال اجراست و این استان رتبه چهارم کشور در اجرای این طرح ملی را از آن خود کرده است.

 محمد کرمی در سومین جلسه شورای مسکن سیستان و بلوچستان که با حضور معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی برگزار شد؛ کاهش نرخ سود تسهیلات بانکی و هزینه های تامین اجتماعی طرح نهضت ملی مسکن را خواستار شد و اظهارداشت: ضروری است با توجه به مطالبه شهروندان کمک شود تا پروژه های طرح نهضت ملی مسکن در دست ساخت توسط ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) در زاهدان هر چه سریعتر تعیین تکلیف و به اتمام برسد.

دبیر شورای مسکن سیستان و بلوچستان نیز بیان کرد: هم‌اینک ۲۷ هزار و ۱۳۴ واحد طرح نهضت ملی مسکن در سراسر این استان با پیشرفت فیزیکی ۶۷ درصد در حال ساخت است که زمینه اشتغال ۳۵ هزار و ۶۱۰ نفر را فراهم آورده است.

عطاء الله اکبری از تامین زمین برای ساخت ۱۴۱ هزار و ۲۴۱ واحد مسکونی در برنامه چهار ساله استان خبر داد و گفت: با توجه به اینکه هزینه‌های ساخت و مدت زمان واحدهای یک طبقه حیاط دار در طرح نهضت ملی مسکن کمتر از هزینه‌های ساخت واحدهای آپارتمانی است در همه شهرهای این استان بجز زاهدان و چابهار ساخت و ساز به صورت یک طبقه انجام می‌شود.

وی بیان کرد: تا کنون ۲۰۸ هزار و ۲۵۹ متقاضی طرح نهضت ملی مسکن در سیستان و بلوچستان اقدام به نام‌نویسی کرده‌اند که ۴۴ هزار و ۱۰ نفر واجد شرایط شناخته شدند.

دبیر شورای مسکن سیستان و بلوچستان از پرداخت بیش از یک هزار و ۲۳۰ میلیارد تومان تسهیلات بانکی به واحدهای طرح نهضت ملی مسکن در این استان خبر داد و تصریح کرد: اجرای این طرح مهم ملی در این استان با گردش مالی بیش از ۹ هزار میلیارد تومان توانسته علاوه‌بر ایجاد اشتغال رونق تولید را فراهم آورد.

وی خاطر نشان کرد: روند اجرای این طرح در استان با توجه به تامین و جانمایی زمین و اقدامات زیرساختی، شتاب گرفته و تمام تلاش‌ها بر تکمیل طرح‌ها بدون اتلاف وقت است.

 
 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.