سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نتایج مثبت اولین مرحله نصب تله‌های فرمونی

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرمانشاه، از نتایج مثبت اولین مرحله از نصب تله‌های فرمونی علیه سوسک پوست‌خوار درختان کاج سطح شهر کرمانشاه خبر داد.

کامجو غلامی رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرمانشاه گفت : باتوجه به آغاز عملیات مبارزه با آفت سوسک پوست‌خوار درختان کاج در سطح شهر کرمانشاه به وسیله نصب تله‌های فرمونی جنسی در محل‌های هدف، شاهد اثربخشی مثبت در رابطه با مقابله و در نهایت نابودی آفت مذکور هستیم.

وی ادامه داد: هر کدام از این آفات به تنهایی می‌توانند باعث نابودی یک درخت شوند و خسارات جبران ناپذیری را به درختان سوزنی برگ وارد کنند.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرمانشاه، با توجه به حساسیت موضوع بیان کرد: امیدواریم با تداوم و ادامه عملیات مبارزه علیه سوسک پوست‌خوار کاج، مانع از تخریب بلندمدت حجم زیادی از درختان کاج سطح شهر کرمانشاه باشیم.

غلامی خاطرنشان شد: کنترل آفت همگام با حفظ سلامت محیط زیست از اولویت‌های سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرمانشاه در بحث مقابله با آفات و بیماری‌های درختان است.

وی سرانه عمومی فضای سبز کلانشهر کرمانشاه با بیش از یک میلیون نفر جمعیت را ۱۰/۵۵ متر مربع و سرانه فضای سبز تفرجگاهی را ۶/۹ متر مربع اعلام کرد و گفت: اکنون هزار و ۶۶ هکتار فضای سبز عمومی در سطح شهر کرمانشاه وجود دارد.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرمانشاه با بیان اینکه اکنون ۲۳۷ بوستان در سطح شهر کرمانشاه وجود دارد، افزود: از این میزان منطقه هفت با ۳۹ و منطقه چهار با ۱۶ بوستان بیشترین و کمترین بوستان در سطح مناطق هشت گانه را دارند.

وی افزایش سطح فضای سبز شهر کرمانشاه را در دستور کار سازمان فضای سبز شهرداری دانست و گفت: طی تفاهم نامه‌ای با اداره کل منابع طبیعی که بزودی به امضا می‌رسد، ۳۱۶ هکتار فضا جهت ایجاد فضای سبز در اختیار شهرداری قرار خواهد گرفت که در این صورت، سرانه فضای سبز عمومی به ۱۳/۶۷ متر مربع افزایش پیدا خواهد کرد .

برچسب ها: خدمات شهری ، فضای سبز
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.